Skip to main content
közigazgatási informatika

Zavarok voltak a közigazgatási informatika működésében

Szerző: 2013. április 15.No Comments

„Olvasónktól kaptunk bejelentést arról, hogy szünetel az ügyfelek kiszolgálása a 11. kerületi okmányirodában, és a dolgozók országos méretű hibáról tájékoztatták őket.

Az okmányirodák számítástechnikai üzemeltetéséért felelős Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalánál megerősítették az információt. A kapott levél szerint a személyazonosító igazolvány- és útlevél ügyintézés rendszerhiba miatt jelenleg szünetel. Bár rákérdeztünk, a hiba pontosabb okát nem közölték, csak annyit, hogy annak elhárításán folyamatosan dolgoznak. Az ezektől eltérő ügyekben az ügyfélkiszolgálás zavartalanul működik. A KEKKH javaslata az, hogy sürgős esetben az emberek hívják fel a helyi okmányirodát, és kérdezzenek rá, mi a helyzet.

A héten nem ez az első alkalom, hogy valamilyen ügyintézéssel kapcsolatos rendszer megáll. Szerdán a magyarorszag.hu, illetve az elektronikus ügyintézést lehetővé tevő Ügyfélkapu állt le, mint később kiderült, a rendszert futtató szervereknek helyet adó terem klímája mondta fel a szolgálatot. Még aznap délután a Nemzeti Közlekedési Hatóság KRESZ-vizsgákat bonyolító rendszere is megállt.”

„Megint áll az ügyintézés a központi okmányirodában, nem adnak ki sorszámot, mert elromlott a rendszer, írta egy olvasónk. „Elég sok ember érkezik oda feleslegesen és távozik pár perc után, de azért vannak reménykedők is.” Hétvégenként 8-14 óráig van ügyintézés.

Pénteken egyszer már leállt a személyigazolvány- és útlevél-ügyintézés rendszerhiba miatt az okmányirodákban. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) akkor arról tájékoztatott, hogy a hibát délután háromra elhárították.

A KEKKH-et vasárnap egyelőre nem sikerült elérnünk.”

Forrás:
Megint baj van az állami számítástechnikával; Index.hu; 2013. április 12.
Áll az ügyintézés a központi okmányirodában; Index.hu; 2013. április 14.