„Jók a foglalkoztatottsági adatok a Fejér megye észak-keleti részén elhelyezkedő Bicskei járás térségében, amely a kedvező közlekedési feltételeknek, és a vállalkozások növekvő számának egyaránt köszönhető – mondta Szabó Gábor, a járási hivatal vezetője a Rádió Orient műsorában. Kiemelte, október elsejétől, a mindennapos ügyfélfogadás bevezetésével egyidejűleg két hónapon át tartó ügyfél-elégedettségi mérést indítottak.
A Bicskei Járási Hivatal illetékessége 14 településre terjed ki, melyek közel 35.000 lakosa intézheti ügyeit a hivatalban. A járási rendszer kialakításakor a Hivatal azokat az épületeket kapta meg használatra Bicske város önkormányzatától, amelyekben már korábban is működött a földhivatal, az okmányiroda és a munkaügyi kirendeltség. A Járási Hivatalban működik a törzshivatal, azon belül a Hatósági Osztály és az Okmányirodai Osztály, melynél kimagaslóan nagy a forgalom, havonta ezer ügyiratot regisztrálnak náluk. Négy szakigazgatási szerv tartozik a hivatalhoz: a Munkaügyi kirendeltség, az Állategészségügyi Szakigazgatási Szerv, a Gyámügyi Kirendeltség és a Földhivatal.
A bicskei járás azon kevesek egyike, ahol július óta roma referens is dolgozik. Ez részben a kormányzati szándék megvalósulása, másrészt a járás egy uniós pályázathoz is csatlakozott az új poszt létesítésével. A roma referens több feladatot is ellát, sok munkát végez a munkaügyi kirendeltségen, a roma közösségnél a munkanélküli regisztráció intézésében, illetve helyi tárgyalásokon is részt vesz.
A járási megállapodás szerint három településen (Csákváron, Felcsúton és Etyeken) alakítottak volna ki további kirendeltséget, ez azonban megfelelő ügyfélforgalom és a technikai feltételek hiánya miatt végül nem volt megoldható – a belső átszervezés alapján ehelyett így két ideiglenes ügysegéd és plusz egy fő osztott munkakörben foglalkozik a települések ügyeivel.
A helyi kormányablak kialakítására várhatóan jövőre kerül sor, a járás pedig a lakosság véleményét is figyelembe véve készül a feladatra: október elsejével a mindennapos ügyfélfogadás bevezetésével egyidejűleg ügyfél-elégedettségi mérést indítottak, ami a szolgáltatás minőségétől kezdve a közlekedési feltételeken át, a várakozási időig figyeli a járás ügyfeleinek véleményét.”
Forrás:
Munkahelyeket teremt a jó infrastruktúra a bicskei járásban; OrientPress; 2013. október 10.