„A Budapestről indult, de ma már San Franciscóban és Szöulban is irodát fenntartó Prezi túl van a 30 milliós felhasználói számon, ami havi másfél millió újabbal bővül.
Idén márciusban ugrotta meg a Prezi a 20 milliós határt, s alig nyolc hónappal később egy újabb mérföldkőhöz ért. Igaz, a kezelt dokumentumok száma alapján a csatlakozók nem ontják magukból alkotásaikat, ugyanis a 30 millió felhasználóra mindössze 96 millió Prezi jut. A 30 millió minden bizonnyal nem az aktív havi userszámot mutatja, hanem az összes valaha készült regisztrációt. A TechCrunch cikke is megjegyzi, hogy a cég nem ad ki információt arról, hogy mennyi a fizetős ügyfelek aránya, illetve arról sem, hogy a különböző típusú előfizetések milyen arányban fordulnak elő.Határátlépés
Árvai Péter alapító a TechCrunchnak elmondta, hogy ugyan idén tavasszal voltak új fejlesztések, például audiofunkciók integrálása, de jelenleg a fókusz sokkal inkább a globális terjeszkedésen van. A legnagyobb piac most Európa és az USA, a következő időszakban komoly növekedés előtt áll Ázsia és Dél-Amerika is. Árvai szerint hosszú távon sokkal több ügyfelük lehet a nyugati világon kívül, mint azon belül, bár ez figyelembe véve a demográfiai értékeket, előbb-utóbb minden online szolgáltatásra igazzá válik. A Facebook is amerikai fókusszal kezdte, de már jó ideje sokkal több felhasználója van USA-n kívül mint az országon belül. A Prezi számára a nyitásban fontos pont a spanyol és portugál lokalizáció elkészülte, amit várhatóan az ázsiai verziók is követnek majd. A földrajzi terjeszkedéssel felgyorsulhat a felhasználói szám növekedése, ami teret adhat a csapat további bővítésére. Ezt a gondolatot támaszthatja alá az új HR-igazgató, Tobey Fitch érkezése is, aki korábban az Apple és az egyik amerikai mobilszolgáltató, a Sprint HR- és stratégiai csapatait vezette.A terjeszkedés a földrajzi határok kiszélesítése mellett érvényes a platformokra is, hiszen a klasszikusan webes eszköz korábban már elkészült iOS-re és Androidra is, igaz, ezeken a felületeken csak erősen korlátozott funkcionalitást, többnyire csak lejátszást kapnak a felhasználók. A budapesti irodában azonban folyamatosan dolgoznak a mobilokon is jól működő megjelenítőmotorokon, a fejlesztők törekszenek arra, hogy lehetőleg minél kevesebb motor létezzen párhuzamosan. A korábban Flash-re épülő szoftver újabb iterációi egyre inkább alkalmazkodnak az okostelefonos, tabletes környezethez. A cég állásajánlatai között böngészve kiderül, hogy keresnek senior Windows 8 alkalmazásfejlesztőt is, így minden bizonnyal elkészül majd hamarosan egy Windows 8.1-es verzió is, illetve tovább erősödik az androidos és iOS-es kínálat is.
A klasszikus prezentációkészítés viszont akárhonnan nézzük, egy véges piac, hiszen a vállalati dolgozók és kreatív emberek ugyan sokan vannak, de a PowerPoint, Keynote és egyéb szoftverek piacába maximum egy éket lehet verni. A Prezi előnye kezdetben a különlegesség, extra vizualitás és a lineáris logika felborítása volt, ami egy bizonyos felhasználói csoportnak kiemelkedő előny volt, de a többség számára az extravagáns felület kezelése nehézséget okozott. Az utóbbi időszak fejlesztéseivel a Prezi visszatért egy sokkal egyértelműbb, átlagos felhasználók számára is érthetőbb, a slide-ok és dropdown menük világát tiszteletben tartó kialakításra.
Vizuális kommunikáció
Az igazi robbanást a cég valószínűleg nem attól várja, hogy a PowerPoint-felhasználók hirtelen megvilágosodnak és áttérnek Prezire, erre utalhat az a visszatérő gondolat is, amit az alapítók szájából gyakran hallunk: a Prezi alapvetően a vizuális gondolkodás leképzésére épül, illetve arra, hogy a gondolatmenetek ábrázolása nem szögletes és lineáris, hanem a kapcsolatrendszerek, összefüggések, koncepciók ábrázolhatóak arányokkal, térbeli elhelyezéssel. Több próbálkozás volt már arra vonatkozóan, hogy a Prezi egy kollaborációs vagy brainstorming eszközként bizonyítson, ez az irány bizonyára a jövőben is megmarad…”
Forrás:
Prezi: túl a harmincmillió felhasználón; Dojcsák Dániel; IT café; 2013. november 15.