Skip to main content
energiagazdaság

Visszalépés a digitális gazdaság területén

Szerző: 2014. január 7.január 26th, 2014One Comment

„A jövőben az Elmű-Émász ügyfelei nem tudják majd számláikat a Díjnet, illetve a Távszámla felületén kiegyenlíteni; a közműszolgáltató ugyanis szakított a szolgáltatókkal. Ehelyett mindenkinek fel kell keresnie a társaság saját online ügyfélszolgálati felületét, amennyiben látni akarja számláját, illetve be is akarja fizetni azt. A változás több tízezer ügyfelet érint.

„A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamos energia számláit már nem áll módunkban a Díjnet felületén bemutatni. Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat” – olvasható az Elmű-Émász friss, elektronikus ügyfél-tájékoztatójában, s vélhetően ehhez hasonlót kaptak a napokban a Távszámlás ügyfelek is.

Az „is” szócska a fenti közleményben kissé megtévesztő: a jövőben ugyanis nem lesznek elérhetők a villanyszámlák sem a Díjnet, sem a Távszámla felületén. Ehelyett mindenkinek fel kell keresnie az Elmű-Émász saját online ügyfélszolgálati felületét, amennyiben látni akarja számláját, illetve be is akarja fizetni azt (akinél él ez a funkció, pl. nem a netbankon keresztül oldja meg). Ez azonban bizonyos szempontból egyértelmű visszalépést jelent: az elmúlt években minden afelé mutatott, hogy egyetlen internetes oldalon fizethessük be számláinkat, legyen az közüzemi szolgáltatás, vagy éppen biztosítási díj.

Kovács Zoltán, a Díjnetet üzemeltető Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója lapunknak nyilatkozva úgy vélte, félő, hogy a szolgáltatásukat eddig igénybe vevő villanyszámlás ügyfelek egy része ismét a sárga csekk mellett dönt, ami az Elmű-Émásznak sem jó, hiszen drágább megoldás, mint a Díjnet használata. Az elektronikus számlabemutatás nagyjából 30-40 százalékkal olcsóbb az áramszolgáltató számára, mint a sárga csekkes fizetés, amelynek költségét neki kell állnia.

A Díjnetet több mint 70 ezer Elmű-Émász-ügyfél használta eddig, ami közel negyede a Díjnet teljes ügyfélszámának. Persze sok az átfedés: átlagosan 2,6-2,7 számlával rendelkezik egy ügyfél a Díjnetnél, így valójában nem „vész el” az ügyfelek negyede. Mindesetre a Díjnet forgalma közel tizedével visszaeshet az Elmű-Émász döntése miatt. A felületet használó ügyfelek és a Díjneten elérhető szolgáltatók száma ugyanakkor dinamikusan nő (ráadásul a Díjbeszedő éves bevételeinek csak 3-4 százaléka jön innen), így magát a céget nem érinti érzékenyen a változás. Kovács Zoltán szerint az ügyfeleket annál inkább, hiszen ezáltal eggyel több felületet kell használniuk elektronikus számláik kezelésére.

A fentiek alapján úgy tűnhet, hogy az Elmű-Émász döntését mindössze takarékossági megfontolás vezérelte: nem kell ezután fizetniük a Díjnet és a Távszámla szolgáltatásokért, hanem a saját oldalukon mindent olcsóbban intézhetnek. Az éremnek ugyanakkor két oldala van: Boross Norbert, az Elmű kommunikációs igazgatója szerint lesz, amiben éppen hogy nőni fog az ügyfelek kényelme. Ha ellátogatunk az Elmű honlapjára, láthatjuk: egy helyen érhető el itt az ügyfélszolgálat, a számlázás-fizetés, a szerződéskötés, a tarifa és díj-megtekintési funkció. Az áramszolgáltatónál elérhető újítások (pl. az „okos mérés”, ami már egy másik, szintén előremutató történet) használata kifejezetten kényelmesebb lesz a változásnak köszönhetően.”

Forrás:
Elmű-Émász ügyfelek, figyelem! Tízezreket érint ez a fontos változás; Pénzcentrum; 2014. január 7.
Lásd még:
Mégis lehet Díjneten villanyszámlát fizetni