„A NISZ Zrt. és a BME közös fejlesztésének célja az idény-jellegű, illetve átmeneti foglalkoztatáshoz kapcsolódó egyik leggyakoribb tranzakció egyszerűbbé tétele. Az egyszerűsített foglalkoztatás bejelentésére eddig csak telefonon, illetve az Általános Nyomtatványkitöltőn keresztül volt lehetőség, miközben az ilyen típusú ügyintézés jellemezően az irodai környezettől távol, a munkavégzés helyszínén történik.
Az „EFO 2014” mobilalkalmazás segítségével egy-egy bejelentés átlagosan 20 másodpercet vesz igénybe, így használatával a mezőgazdasági, turisztikai és vendéglátó ipari vállalkozások adminisztratív terhei jelentősen csökkennek, a foglalkoztatások bejelentése hatékonyan, gyakorlatilag várakozás nélkül, a vonatkozó szabályozások maximális betartása mellett valósulhat meg. Az új mobilalkalmazás jelentős mértékben tehermentesítheti a Kormányzati Ügyfélvonalat, mely évente mintegy 300 000 foglalkoztatás-bejelentéssel kapcsolatos hívást fogad. A hívások számának csökkenése hosszabb távon lehetővé fogja tenni a kormányzati call center erőforrásainak átszervezését, mely hozzájárul a többi ügyfélszolgálati feladat magasabb színvonalú és hatékonyabb ellátásához. Az „EFO 2014” által feldolgozott és továbbított adatok utólag ellenőrizhetők és visszakereshetők, de az alkalmazás saját maga is kontrollálja a bevitt információkat, így például az adóazonosítók és a TAJ számok integritás-ellenőrzését is elvégzi.
A mai napon tartott sajtótájékoztatón Szabó Zoltán Attila, a NISZ Zrt. vezérigazgatója elmondta: „Társaságunk a tavalyi év végén több olyan fejlesztést – e-Levéltár, GOV CA – zárt le sikeresen, melyek az államigazgatási informatika területén innovációnak tekinthetők. Az idei évben nagy hangsúlyt fektetünk a már megépített rendszereken futó új fejlesztések kialakítására, ennek a folyamatnak az egyik állomása a mai napon bemutatott, ingyenesen használható „EFO 2014” mobilalkalmazás is. Társaságunk 2014-ben tovább folytatja a kormányzati infokommunikáció konszolidációját, ennek keretében megvalósítjuk és lezárjuk az idén befejezéshez érkező fejlesztési projektjeinket, illetve a 2014-2020-as időszakra szóló új, a GINOP struktúrájára épülő projekteket indítunk el.”
Az „EFO 2014” használatához speciális ismeretekre vagy előzetes tudásra nincs szükség, mivel az adatok Android vagy iOS platformos okos telefonnal egyszerűen beküldhetők az Ügyfélkapun keresztül a NAV felé, a sikeres küldésről pedig azonnal visszaigazolás érkezik az alkalmazás felületén keresztül. Az „EFO 2014” alkalmazást 2013. november vége óta több mint 2000 felhasználó töltötte le az alkalmazástárakból, és a felhasználói visszajelzések alapján kifejezetten magas, 4.6-os átlagpontszámú értékelést kapott a lehetséges 5 pontból. Az alkalmazás fejlesztése mindössze 2,4 millió forintot igényelt, az összeget a BME részére biztosított, a fejlesztéshez használt eszközök megvásárlására fordították a projekt résztvevői. Az EFO 2014 sikerére alapozva a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. és a Budapesti Műszaki Egyetem az elkövetkező időszakban több közös fejlesztés indítását is tervezi.
További részletek: www.nisz.hu/efo”
Forrás:
Mobilalkalmazás segíti a foglalkoztatás-bejelentést; Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaság (NISZ Zrt.); 2014. január 16.
Lásd még:
Szélessávú Internet és mobil közigazgatási szolgáltatások
One Comment