„Nyilvánosabbá, átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé válik a felszámolók értékesítői munkája a Kormány döntésének köszönhetően. A felszámolási eljárások során a hagyományos formában lebonyolított egyedi árveréseket és pályáztatásokat 2015. január elsejétől egy központosított, internetes értékesítési rendszer váltja fel, amelyben a világhálón teszik közzé az árverési hirdetményeket és az értékesítési pályázatokat, és ott folyik majd a licitálás, illetve a pályázati értékesítés is. Az új rendszert a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal működteti majd.
Az elektronikus értékesítési rendszer (EÉR) korszerű megoldásokkal támogatja a felszámolók értékesítési teendőit, valamint megkönnyíti a lehetséges vevők számára az eladásra meghirdetett vagyonelemek kínálatának áttekintését és az árak összehasonlítását.
A számítógépes rendszer átláthatóbb, ellenőrizhetőbb eljárást teremt és megelőzi a visszaéléseket. A biztonságos és jogszabályoknak megfelelő működést a rendszeres auditálás és állami biztonsági ellenőrzés segíti majd elő.
Mivel az internetes elektronikus értékesítés nagyobb körben vonzza majd a vevőket, magasabb árbevétel várható, így – az új rendszer bevezetését követően – a felszámolt cég hitelezői is nagyobb arányban jutnak majd a követelésükhöz a felszámolási eljárás során.
Az elővásárlási joggal rendelkezőket az új értékesítési forma nem érinti hátrányosan, mert nem kell licitálniuk, hanem a felszámoló a nyertes ajánlatot mutatja be nekik, hogy nyilatkozzanak elővásárlási joguk gyakorlásáról.”
Forrás:
Elektronikus értékesítési rendszert vezetnek be a felszámolási eljárásban; Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium; 2014. január 27.