„Történelmi pillanathoz érkeztünk, a kormányablak-rendszer átadása a 2010-től folyó munka megkoronázása – mondta el Balatoni Monika társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár. Az ügyintézési pontok egyben találkozási pontok is állam és polgára között, a lakosság itt méri le, hogy az állam odafigyel-e dolgaira. Ilyen kormányablak nyílt Terézvárosban az Andrássy úton, mely 10 munkaállomással, 16 ügyintézővel kezdte meg a munkát.
Balatoni Monika államtitkár az ünnepségen kiemelte: ha a kommunikáció az ügyintézés során süket és zárt – pusztán űrlapok mosolytalan kitöltésére szorítkozik – bizalmatlan helyzetet alakít ki. Ezért kellett, hogy az állam kommunikációs csatornája a kormányablakokon keresztül egészen megújuljon. ‘Amit a hivatallal szemben az állampolgárok éreztek, nagyon nehéz volt eltüntetni’ – húzta alá Balatoni. 2010-ben szkeptikus vélemények zengték: csak megbolygatják a régi rendszert, s majd nem alakul ki belőle új. Az óriási szerkezeti váltás azonban már igazolja önmagát – húzta alá a társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár.
A szemléletmódváltás egyúttal magába foglalja a fizikai és lelki akadálymentesítést is, mely a fogyatékkal élő állampolgárok számára azt üzeni: ne féljenek ügyeiket intézni, a jövőben semmiben nem szenvedek hátrányt. Kiemelte: az ügyintézők felkészültek és már nem féljenek a fogyatékkal élő ügyfeleket megszólítani, ügyeiket intézni.
‘Most jön a munka dandárja, a rendszer fenntarthatóságát biztosítani kell’ – hívta fel a figyelmet Balatoni Monika.
…
Pesti Imre elmondta: a végső cél, hogy a kormányablakokban 2368 ügyet intézzenek majd. 2014/15-ben a fővárosi állampolgárok és a hivatali szervek találkozása meghaladja majd az egymilliót, s ezek nagy része a kormányablakokban zajlik majd.Terézváros új ügyintézési pontja méltó környezetben került kialakításra, hiszen Európa egyik legszebb sugárútján kapott helyet, az Andrássy út 55. szám alatt – mondta el Hassay Zsófia, Terézváros polgármestere. ‘Jó városgazda módjára könnyebbé, jobbá és élhetővé kívánjuk tenni az itt élők mindennapjait, ebben az új iroda is jelentős segítséget nyújt’ – emelte ki.
Az újonnan létrejött kormányablakkal párhuzamosan a kerületi okmányiroda a Szinyei-Merse Pál utcai székhelyén változatlanul tovább működik majd. A VI. Kerületi Kormányhivatal jelenlegi stábja a most felújított helyiségcsoportba költözik át, az elhelyezésükre eddig szolgáló Szófia utcai ingatlant ezután a kerületi gyámhivatal munkatársai lakhatják be – ismertette a polgármester.”
Forrás:
Az Oktogonnál is integrált kormányablak kezdte meg a munkát; Bokor Réka; OrientPress; 2014. április 2.