A hétvégéig húsz csomagautomatát telepít a FoxPost

„Az e-kereskedelem bővülésével a Magyar Posta stratégiai célja, hogy a csomagküldési piac legjelentősebb szereplője maradjon, de hamarosan új riválist kaphat az állami vállalat.

A FoxPost Zrt. megkapta a szolgáltatási engedélyt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (NMHH) és a cég tervei szerint már tavasszal 51, később pedig országszerte 250 csomagautomatát telepítenének főleg bevásárlóközpontokba. Már négy darab 60 rekeszes terminált telepítettünk, például a Budagyöngyéhez, a hétvégéig pedig már 20 automata telepítése a cél – tudtuk meg Bengyel Ádámtól, a FoxPost Zrt. vezérigazgatójától. A tesztelés március 16-án kezdődik, az élés indulást pedig április 7-re tervezik. A helyszínek többnyire Auchan, TESCO és Interspar áruházak, valamint a nagyvárosok plázái, a fővárosban például a WestEnd és az Aréna Pláza. A különböző álláskereső portálokon már keresik a munkatársakat márciusi kezdéssel, például gépkocsivezető és raktáros pozíciókba.

A céget gyöngyösi székhellyel alapították magyar vállalkozók még tavaly ősszel ötmillió forint jegyzett tőkével. Már a Webox tavaly szeptemberi indulása is árversenyt generált a csomaglogisztika piacán, így ha már három szereplő közül lehet majd választani, akkor még jobban járhatnak a webáruházak vásárlói. Egyelőre úgy tűnik, hogy a FoxPost nem lesz olcsó. Az NMHH által határozatban jóváhagyott általános szerződési feltételei szerint ugyanis a csomagterminálok legkisebb rekeszeibe nettó 945 forint, míg a legnagyobba 1591 forint lesz a fuvardíj. A jelenleg 50 csomagautomatával rendelkező Magyar Posta és a 80 terminált telepítő Webox árai talán a Vatera díjtáblázatában hasonlíthatók össze a legkönnyebben, hiszen az online piactérrel mindkét cég szerződést kötött. Eszerint az állami vállalat esetében 690 és 1280 forintot kell fizetni a csomagautomatás kézbesítésért, míg a Webox a csomag súlyától függetlenül 749 forintért dolgozik.

A szolgáltatás elindítása a Webox esetében az induló 80 gépre vonatkozóan 600-700 millió forintosos befektetést jelentett, mivel egy terminál hardverköltsége körülbelül 5 millió forint körül mozog. A telepítés és kiépítés költsége helyszíntől függően 200-300 ezer forint körül alakul. A Magyar Posta esetében pedig 2012 decemberében írták ki a közbeszerzést, amit Getronics Kft. nyert. Az állami vállalat a győztes céggel összesen 431 millió forint értékben 35 darab automatára kötött szerződést, de opcionálisan további 15 darabot rendelhetett. A FoxPost 51 gépes beruházásához Bengyel Ádám szerint 2 millió euró kellett, az Észtországból érkező rendszert (Cleveron Parcel) meghonosító magyar vállalkozás pénzügyi hátterét két hazai kockázati tőke alap, a Finext és Perion együttesen biztosítja.

Meglehetősen régóta tervezik már az indulást, hiszen még 2012 nyarán, Tallinban döntötték el, hogy Magyarországon is meghonosítják ezt a fajta kézbesítést. A honlapjuk tanúsága szerint a projekt az Új Széchenyi Tervből is támogatást kapott. A Magyar Posta és a Webox termináljaival szemben nem 2-3 napig, hanem egy hétig is megőrzik majd az automatákban a csomagokat.”

Forrás:
A hétvégéig húsz csomagautomatát telepít a FoxPost; Világgazdaság Online; 2015. március 3.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.