„390 új bankkártya-leolvasó terminált helyeztek ki, az ügyfélszolgálat házhoz is mehet, illetve bővül a webes ügysegéd is.
Bankkártya-leolvasó terminálokat és hordozható adatfelvevő eszközöket is beszereztek annak a most lezárult fejlesztésnek a keretében, amelynek során mintegy 800 millió forintos uniós támogatás segítségével modernizálták a közigazgatás informatikai rendszereit – közölte a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel közös projekt keretében a KEKKH szakrendszereiben egységes jogosultságkezelő rendszer jött létre. Emellett 345 kormányablakban, okmányirodai ügyfélszolgálaton és más kormányhivatali helyszínen korszerűsítették az aktív hálózati eszközöket. A helyi karbantartói feladatokat támogató rendszerfejlesztések egy munkaállomásra vetítve tíz százalékkal csökkentik az üzemeltetési költségeket – írták.
Okmányirodákba, kormányablakokba 390 új bankkártya-leolvasó terminált helyeztek ki, továbbá hordozható, biometrikus adatfelvevő eszközöknek köszönhetően lehetővé vált, hogy az ügyfélszolgálat „házhoz menjen” a például egészségi állapotuk miatt akadályozott ügyfelekhez.
A fejlesztés következtében bővül a webes ügysegéd (http://www.kekkh.gov.hu/hu/webes_ugyseged) is: a jövőben elektronikus úton is teljes körűen intézhetők lesznek az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyek. Emellett az állampolgárok az ügysegéden keresztül tájékoztatást kérhetnek a KEKKH által nyilvántartott adataikról, valamint arról, hogy milyen adatszolgáltatások alanyai voltak.”
Forrás:
Egységes jogosultságkezelő rendszer az okmányirodákban és kormányablakokban; ma.hu/MTI; 2015. május 21.