Határtalan lehetőségek a mobilfizetésben

„Akár múzeumi, állatkerti vagy uszodai belépőt is vásárolhatunk a nem túl távoli jövőben mobilapplikáció segítségével, amelyet a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM) fejlesztene – tájékoztatta a Napi Gazdaságot Pusztai Gábor, a társaság vezető közgazdásza tegnap. Kiemelte, jelenleg a közlekedéssel kapcsolatos felület fejlesztése az elsődleges, de amint sikerül megoldani, hogy a Volán és a MÁV menetjegyei is megvásárolhatók legyenek, a nemzeti mobilfizetési rendszer (NMFR) képességei tovább tágíthatók.

Az elektronikus közösségi közlekedési jegyrendszernek 2017 végétől kell készen állnia országos szinten. A szakember elmondta azt is, hogy a társaságnak elsősorban nem a piacszerzés a célja, sokkal inkább egy olyan informatikai háttér kialakítása, amelyre kapcsolódva a viszonteladók könnyedén részt vehetnek egy „okos város” létrehozásában. Pusztai Gábor azt sem tartja kizártnak, hogy a későbbiekben akár a közüzemi számlákat is fizethessük mobilapplikációval, de ilyen szoftver fejlesztésére egyelőre nem kaptak felkérést.

Bár az okostelefont használók száma folyamatosan emelkedik, a társaság a korszerűtlenebb mobilt használókra is figyelmet fordít, ezért érhetők el SMS-ben is a parkolási és útdíjfizetési szolgáltatások – mondta Veres Mihály, az NM Zrt. vezérigazgatója a közterületi mobilfizetési rendszer bevezetésének első évfordulója kapcsán rendezett tájékoztatón. Kifejtette, hogy az elmúlt egy évben mintegy 18 millió tranzakciót bonyolítottak le a platform segítségével, és mindössze 210 tényleges panaszt regisztráltak. A mintegy 17 ezer ügyfélmegkeresés fennmaradó részéről kiderült, hogy nem az NMFR hibázott.

Jelentősen mérséklődött az önkormányzatok parkolási szolgáltatásra fordított költsége a 800 millió forintért kifejlesztett platform segítségével, hiszen az automaták üzemeltetése a bevétel 16-20 százaléka, míg az informatikai rendszer használatáért csak 10 százalékot kell fizetniük a társaságnak – emelte ki Veres Mihály, és hozzátette azt is, hogy egyetlen pénzbedobós automata kétmillió forintba kerül.

A vezérigazgató arra számít, hogy ennek eredménye a parkolási díjak csökkentése lesz, de szerinte kérdéses, hogy a mobilszolgáltatók átvezetik-e az ügyfeleknek a kedvezményt vagy lenyelik a különbözetet a kényelmi díjba építve. Ezt a kormányrendelet 50 forintban szabja meg, a fennmaradó összeg a mobilcégekhez folyik be, ami tranzakciónként akár 250 forint is lehet.

Az, hogy ma már 14 viszonteladóval szolgálja ki a társaság az ügyfeleket, nem annak a jele, hogy monopolhelyzetben van az NM Zrt. – reagált Veres Mihály arra, hogy az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást folytat hazánk ellen. Azt kifogásolják, hogy az NMFR működtetésének kizárólagos joga az állami társaság hatáskörébe tartozik. A szolgáltatóknak a közszolgáltatásnak minősülő parkoláshoz és az útdíjfizetéshez ezt a platformot kell kötelezően igénybe venniük.

Az egy év eredményei
Mobilparkolási tranzakciók száma: 16 755 000 db
Parkoló-ellenőri lekérdezés száma: 14 409 000 db
Mobilparkolásból származó forgalom: 7 253 365 000 forint
Autópálya e-matrica és HU-GO-jegy vásárlásainak száma: 1 126 000 db
Autópálya e-matrica és HU-GO vásárlásából származó forgalom: 4 218 699 000 forint”

Forrás:
Határtalan lehetőségek a mobilfizetésben; Somogyi Orsolya; Napi Gazdaság Online; 2015. július 9.

A bejegyzés kategóriája: Uncategorized
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.