„Az üzleti szférában az együttműködés, az alkalmazkodás és a közös célok pontos megfogalmazása az üzletkötés alapfeltétele, amely mindkét félnek elemi érdeke.
Az üzleti jellegű kapcsolatok gyors hozzáférést biztosítanak az új szolgáltatásokhoz és lehetőséget adnak a szerződések és a különféle források összehangolására úgy, hogy az érintett szervezeteknek nyeresége származzon az együttműködésből.
A kollaboratív munka és az üzleti partnerség korlátlan előnyöket jelent a hétköznapok során minden érintett számára, de csakis abban az esetben, ha mindezt egy megfelelő kezelési stratégia irányítja.
Az üzleti kommunikáció hatékonysága érdekében jelenleg kidolgozás alatt van egy új nemzetközi szabvány, az ISO 11000, amely az Üzleti együttműködésen alapuló kapcsolatok kezelésére ad útmutatást és egyfajta keretrendszert. A szabvány közzétételének célja egy olyan közös platform és perspektíva megteremtése az üzleti világban, amely hozzájárul mind az üzleti kapcsolatok, mind pedig a közös tevékenységek teljesítményének javításához és növeléséhez.
E szabvány igen hasznos lesz a legtöbb iparág számára, a felső vezetőktől a logisztikai és szállítmányozási szakemberekig. Az együttműködési elvek rendszerezésének segítségével az érdekelt felek összehangolhatják a kitűzött célokat és nem utolsó sorban az eltérő kulturális jelenségek is könnyebb megértésre találnak. Mindez különösen fontos a nemzetközi kapcsolatok megfelelő kiépítésében és ápolásában.
Az ISO 11000 Üzleti együttműködésen alapuló kapcsolatok kezelése – Keretrendszer nemzetközi szabvány várhatóan 2016 decemberében jelenik meg. (Magyarországi bevezetés csak érdeklődés esetén.)
Érdeklődés esetén, részvételi szándékkal, a bevezetés támogatásával kapcsolatban, illetve további információkért kérjük, keresse munkatársainkat az alábbi elérhetőségen: szabvtit@mszt.hu”
Forrás:
Nemzetközi szabvány készül az üzleti együttműködés kezelésére; Magyar Szabványügyi Testület; 2015. június
Business collaboration gets standard treatment; Clare Naden; ISO; 2015. május 29.