Csak a ténylegesen igénybe vett állami szolgáltatásért fizetnek az állampolgárok

„Az ügyfélfogadási idő kialakításakor elengedhetetlen a helyi igények és specialitások figyelembe vétele, így az ügyfelekről napi és óránkénti bontásban ügyfélforgalmi statisztikát vezetnek. Ehhez igazodva júliustól heti 43 órában fogadják az állampolgárokat – emelte ki a Rádió Orienten Brezoczki Erika [hivatalvezető, Budapest Főváros I. Kerületi Hivatala. Szerk.]. A hivatalvezető hozzátette, az eljárások idejének csökkenése mellett az állami szolgáltatásért fizetett költségek is csökkennek.

Budapest I. kerülete a város szívében fekszik, műemlékekben gazdag terület. A városrész jelentősebb nevezetességei között találjuk a Budai Várt, a Várkert Bazárt és a Citadellát. A Rádió Orienten Brezoczki Erika hivatalvezető elmondta, a történelmi helyek és műemlékek gyönyörű panorámája rengeteg látogatót vonz, így a kerületben a közel 25 ezres lakosságszámnál lényegesen több ember jelenlétével kell számolniuk.

Ügyfélforgalmi statisztikák alakítják a nyitva tartási időt
A kerület vezetése az elmúlt évek során különösen nagy figyelmet fordított arra, hogy a hagyományokat szem előtt tartva hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatást nyújtson. „Az ügyfélfogadási idő kialakításakor elengedhetetlen a helyi igények és specialitások figyelembe vétele, így az ügyfelekről napi és óránkénti bontásban ügyfélforgalmi statisztikát vezetünk” – hozzátette, az okmányirodán az elmúlt időszakban folyamatosan bővült az ügyintézési idő: a hivatal júliustól heti 43 órában várja az ügyfeleket.

Az integráció nem létszámleépítést, hanem átszervezést jelentett
A 2015. április 1-jei szervezeti integráció megszüntette az osztott hivatali szerkezetet. A korábbi gyámhivatal a hatósági osztállyal egybeolvadva Gyámügyi és Hatósági Osztályként látja el feladatát, míg az építésügyi igazgatás két osztálytagozódással folytatja munkáját. Brezoczki Erika kiemelte, az átalakítás három vezetői megbízás visszavonását eredményezte. „Az integráció nem létszámleépítést jelentett, hanem csupán átszervezést” – hozzátette, a Kormányablak és Okmányirodai Osztály még nem kormányablakként működik.

A járási és kerületi hivatalok hatásköreiben 2015 márciusában jelentős változás történt: a jegyzőktől átkerült az aktív korú, nem foglalkoztatott személyekről való gondoskodás. A hivatalvezető elmondta, ez a kerületben nem jelent nagy számú ellátottat, de mindenképpen odafigyelést igényel. Emellett április 1-jétől kormányhivatali szinten letisztultak a hatáskörök: optimálisabb lett a munkaerő kihasználása, továbbá nőtt a hatékonyság.

Csökkennek az eljárási költségek
Az eljárások intézése számottevően gyorsult – emelte ki a hivatalvezető. A vendég elmondta, meghatározták, hogy az integrált eljárások hossza nem érheti el a korábbi alap- és szakhatósági eljárások időtartamának összegét, azaz nem kerülhet sor a határidők összeadására. „Az adott szakfeladatra optimalizáltan lehet megszervezni az egyes eljárási cselekményeket, továbbá rugalmasabban lehet bevonni az eljárásokba a szakértelemmel bíró ügyintézőket” – sorolta az előnyöket Brezoczki.

A kormányhivatalokon belüli szakhatósági rendszer megszüntetése több esetben az eljárási költségek csökkenését eredményezi. Így a korábban minden esetben kötelező szakhatósági igazgatási szolgáltatási díjak helyett – az alapeljárás díján felül – csak azokat a költségeket kell megfizetni, amelyek az adott érdemi kérdés elbírásával kapcsolatban ténylegesen felmerültek. Az ügyfelek tehát csak az általuk ténylegesen igénybe vett állami szolgáltatásért fognak fizetni – hangsúlyozta a hivatalvezető.

Készül a hivatal a hatáskörbővülésre
Az elmúlt időszakban igen szoros kapcsolat alakult ki az önkormányzattal és a kerületi rendőrkapitánysággal – mutatott rá a vendég. Kiemelte, különösen erős az együttműködés a jogosulatlan közterületi értékesítés csökkentése, illetve felszámolása érdekében.

Hozzátette, a hivatal a korábbi gyámhivatali helyiségért cserébe az önkormányzattól egy nagyobb alapterületű helyiséget kap használatba. A csere lebonyolítását követően megkezdődik a felújítás. „A helyiség lehetőséget teremt arra, hogy a hatáskörbővülés esetén megfelelő körülményeket biztosíthassunk a kollégáknak és az ügyfeleknek.” ”

Forrás:
Csak a ténylegesen igénybe vett állami szolgáltatásért fizetnek az állampolgárok; OrientPress; 2015. július 16.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.