„Összességében a tavalyihoz hasonló eredménnyel végződtek az idei érettségi vizsgák, informatikából viszont jelentősen, négy tized százalékkal javult a diákok teljesítménye – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkársága.
Jelezték: hasonlóan pozitív változás tapasztalható a kémia, a biológia és az angol vizsgák esetében is a június 26-án véget ért érettségi időszakban, amelynek során mintegy 415 ezer vizsgát tettek a végzősök, ebből több mint 42 300 volt emelt szintű.
Az idei és az előző évek eredményei azt igazolják, hogy a kétszintű vizsgarendszer működése stabil, a vizsgázók által elért és országos szinten összesített eredményekben nincsenek említésre érdemes változások – írták.
Az egyes vizsgatárgyak esetében középszinten a tanulók eredményei nem mutatnak szignifikáns változást – ez a matematikánál például 4 század százalékos csökkenést jelent a tavalyihoz képest. A legtöbb tantárgy esetében szinte változatlannak tekinthetőek az adatok, míg az informatikánál nagyobb mértékű, 4 tized százalékos javulás mutatkozik a korábbi évek eredményeihez képest – tették hozzá.
Az államtitkárság tájékoztatása szerint a 2001–2003-as átlaghoz képest magyar nyelv és irodalom, fizika, kémia és informatika tárgyakból egyaránt javulás tapasztalható.”
Forrás:
Jobban megy a diákoknak az informatika; mno.hu/MTI; 2015. július 16.