„Gyorsan nő az internetes vásárlás népszerűsége az Európai Unióban, 2015-ben már az uniós polgárok több mint fele vásárolt árut vagy szolgáltatást interneten – áll az Eurostat pénteken közzétett felmérésében.
Az unió statisztikai hivatalának adatai szerint a 16 és 74 év közöttiek körében az internetes vásárlók (e-vásárlók) aránya az idén 53 százalékra emelkedett a 2007. évi 30 százalékról. Ezzel az EU túlteljesítette az európai digitális menetrend (Digital Agenda) keretében előirányzott 50 százalékos célt.
Az internettől idegenkedők 75 százaléka előnyben részesíti a személyes jelenlétet az üzletekben, 27 százalékuk pedig azért utasítja el az internet vásárlási célú használatát, mert aggódik a fizetés és személyi adatai biztonsága miatt.
Az e-vásárlók aránya Nagy-Britanniában a legnagyobb (81 százalék), majd Dánia (79 százalék), Luxemburg (78 százalék), Németország, Hollandia, Finnország és Svédország (71 százalék) következik. Ezzel szemben Romániában a 16 és 74 év közöttieknek csak 11, Bulgáriában 18, Cipruson 23, Olaszországban pedig 26 százaléka volt e-vásárló.
Magyarországon az Eurostat szerint 36 százalék volt az e-vásárlók számaránya 2015-ben.
Az internetes vásárlók túlnyomó többsége a 25-34 éves korosztályból kerül ki. Az e-vásárlók 60 százaléka ruházati cikkeket és sportárukat szerez be az interneten. Ezt követi 52 százalékkal az utazás és az üdülés, a háztartási cikkek és játékok (41 százalék), a belépőjegyek (37 százalék) és a könyvek, magazinok és újságok (33 százalék).
Magyarországon az e-vásárlók 45 százaléka ruházati cikkeket és sportárut vesz, 43 százaléka pedig utazási és üdülési szolgáltatásokat rendel meg az interneten.”
Forrás:
A magyarok 36%-a vásárol a weben; Híradó.hu/MTI; 2015. december 13.
1 out of 2 persons in the EU purchased online in 2015; Eurostat; 2015. december 11. (pdf)