„A cél az intelligens autók elterjedéséhez szükséges sávszélesség biztosítása és a vidéki régiók felzárkóztatása. Új stratégiát dolgozott ki az európai uniós tagállam. Az Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter által ismertetett elképzelés lényege, hogy a jövőben az autópályák és a főutak felújításakor, illetve készítésekor az útépítési munkálatokkal együtt optikai kábeleket is lefektetnek majd. Emellett 2018-ig az átviteli sebességet a mostani 11,5 Mbps-ról legalább 50 Mbps-ra emelnék fel.
Az új stratégia segítségével egyrészt jelentős mértékben felgyorsítanák az optikai hálózatok kiépítését, másrészt az adatátviteli sebességet is növelnék. Alexander Dobrindt az ezzel kapcsolatos törvénytervezetet már be is nyújtotta a kabinetnek, amely elfogadta azt. További fontos eleme a csomagnak, hogy a szolgáltatóknak szintén meg kellene nyitniuk a meglévő és a tervezett hálózataikat a szélessávú internetkapcsolatok előtt. A politikus azzal érvelt, hogy így nem kellene az utakat többször felbontani.
A német kormány azért akar gyorsan lépni, mert egyrészt mielőbb felzárkóztatná a vidéki régiókat, másrészt az intelligens autók elterjedéséhez szükség van a legalább 100 Mbps-os vagy nagyobb átviteli sebességet kínáló hálózatokra. A miniszter kifejtette, hogy minden infrastrukturális beruházásnál meg kell majd vizsgálni, hogy lefektethetők-e egyúttal optikai kábelek is, legyen szó szennyvízcsatornákról, víz- és energiavezetékekről vagy sínekről. Minden szabad csőkapacitást ki akarnak használni. A Deutsche Telekom becslései szerint az egész országot lefedő optikai hálózat kiépítése 80 milliárd euróba kerülne, míg más becslések alapján ez az összeg 45 milliárd euró.”
Forrás:
Optikai kábeleket fektetnek a német autópályákba; SG.hu; 2016. január 29.