Skip to main content
közigazgatási informatikaművelődés

Felsőoktatási felvételi: Elindult az e-ügyintézés

Szerző: 2016. április 24.No Comments

„Elérhetők az ügyintézési funkciók az E-felvételiben: július 12-ig minden jelentkező használhatja adatbetekintésre, dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra a felületet.

Elérhető az E-felvételi ügyintézési felülete, ahol a jelentkezők ellenőrizhetik a 2016. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi nyilvántartásában szereplő adataikat: a személyes adatokat, a megjelölt képzéseket és azok megfelelő sorrendjét. A „jelentkezői státuszlap” – amelyen egyben láthatók a fenti adatok –a Hivatalos iratok menüpontban nézhető meg, illetve nyomtatható ki.

Szükség esetén az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen javíthatók a jelentkezéskor megadott adatok, ezzel elkerülhetők a papír alapú kérelmek kitöltésekor vétett hibák, hiszen a rendszer kiszűri az elírásokat és a hiányos kitöltést.

Szintén az E-felvételi felületén ellenőrizhetik a jelentkezők a már benyújtott dokumentumaik feldolgozottságát, a feldolgozás eredményét, valamint megtekinthetik a dokumentumképeket is.

Dokumentumpótlás, sorrendmódosítás
A felvételi kérelem benyújtását követően megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen vagy többletpontokat igazoló dokumentumok legkésőbb 2016. július 12-ig pótolhatók. Ezeket elektronikusan küldhetik be a jelentkezők: beszkennelve és az E-felvételi rendszerébe feltöltve.

A jelentkezési sorrend módosítására az eljárás során egyetlen alkalommal van lehetőség, legkésőbb 2016. július 12-ig, szintén az E-felvételi felületén a Sorrendmódosítás menüpontban. Itt jelennek meg a jelentkező által megadott képzések, amelyek a mellettük lévő kis nyíl ikonnal sorolhatók lejjebb vagy feljebb lehet a képzések között. A sorrendezés után a Mentés gombra kattintva véglegesíthető az új jelentkezési sorrend, ezután már nem lehet tovább módosítani.

Szintén az E-felvételi felületén lehet visszavonni a korábban megadott jelentkezési helyet/helyeket. Ezt érdemes alaposan megfontolni, a visszavont jelentkezések ugyanis nem vehetők fel újra, ha valaki mégis meggondolta magát.

Fontos megemlíteni, hogy a változtatások az e-ügyintézési felületen nem jelennek meg azonnal. A módosítások csak az elküldött kérelem feldolgozása után látszódnak a felületen. A benyújtott kérelmek státuszát a Kérelmek menüpontban lehet ellenőrizni.”

Forrás:
Elindult az e-ügyintézés; Felvi.hu; 2016. április 19.