Még több ügyet intézhetünk majd a kormányablakokban

„További 315 üggyel bővül a kormányablakokban intézhető ügytípusok száma. Így a lakosság már közel 1500 ügyben keresheti majd fel a kormányablakokat – fogalmazott Baltay Tímea kormányablakokért felelős helyettes államtitkár, a soroksári iroda átadóján.

Kilenc munkaállomásnál, két fotófülkénél és egy ügyfélirányító pultnál várják az ügyfeleket az ügyintézők a szerdán átadott soroksári kormányablakban, mellyel együtt immár 257 integrált ügyintézési pont működik országszerte. Még idén valamennyi – összesen 270 – kormányablakot átadják, ebből 6 iroda a fővárosban nyílik majd – ismertette Baltay Tímea.

„A kormányablakok kialakításának célja, a gyors és hatékony ügyintézés biztosítása országszerte” – fogalmazott az államtitkár. Hozzátette, az irodák országos hálózatának kiépítése mellett folyik az elektronikus közigazgatás és az e-ügyintézés lehetőségének megteremtése, amelynek alapjait mostanra már sikerült is megteremteni.

„Az ügykörök magas száma mellett a fővárosban igen magas az ügyek és az ügyfelek száma is, a tavalyi év során közel két millió ügyet intéztek a budapesti okmányirodákban és kormányablakokban. Az ügyek nyolcvan százalékát közel tíz, okmány típusú ügykör adja, mint például a személyi igazolvány, a lakcímkártya, vagy a jogosítvány igénylése” – közölte György István, fővárosi kormánymegbízott. Kiemelte, a panaszok száma azonban ilyen forgalom mellett is rendkívül alacsony, tízezer ügyintézésre jut egy elégedetlen ügyfél.

György István ismertette, az elmúlt időszakban lezajlott a kerületi hivatalok átvilágítása. Ennek tapasztalatait egyeztetik a Miniszterelnökség szakállamtitkárságával, valamint folyamatosan egyeztetnek arról, hogyan tudják segíteni a kormányhivatal kormányablakokban dolgozó mintegy 712 kollégáját – közölte.”

Forrás:
Még több ügyet intézhetünk majd a kormányablakokban; OrientPress; 2016. május 25.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.