energiagazdaságtechnika

Budapesten 45 elektromos autóval indult el egy autómegosztó szolgáltatás

Szerző: 2016. november 27.No Comments

„A GreenGo hazai startup közleménye szerint 45 elektromos autóval (VW e-up!) indul el a szolgáltatás. Azoknak szánják, akik „reális alternatívát keresnek a nehézkes belvárosi tömegközlekedésre, fáznak már a Bubin, nem akarnak drága pénzen saját gépjárművet fenntartani, vagy csak fáj a szívük, ha marokszám dobálják a százasokat a parkolóautomatákba.”

A GreenGo a külföldön már jól ismert sablon alapján működik: mobilapplikáció segít megtalálni a szolgáltatási területen belül (Árpád-híd – Hősök tere – Baross utca – Rákóczi híd – Bocskai út – Alkotás út – Óbuda által határolt kerületekben) elérhető autókat, amelyet a felhasználók az okostelefonjaikon keresztül foglalhatnak le. A fizetés a használat után történik teljesen automatikus módon (a rendszer a percalapú használat után egyszerűen megterheli a megadott bankkártyát).

A rendszerben elérhető autók állandó kapcsolatban állnak a vállalkozás központjával. Csatlakozni pofonegyszerű, ezeket a lépéseket kell követni:
* letölteni és telepíteni az alkalmazást bármelyik webstore-ból (App Store; Android Play),
* elvégezni az online regisztrációt,
* személyesen bemutatni az ellenőrzéshez szükséges okmányokat (jogosítvány, személyi igazolvány) a Király utca 16. szám található GreenGo-irodában.
A regisztrációs díj 1000+4900 forint, a szolgáltatás havi díja 990 forint. A bérlés percdíja 65 forint, parkolni (a bérlés ideje alatt) 15 forintért lehet percenként. A maximális napi díj 19 500 forint, ennél többet a rendszer nem terhel a megadott bankkártyára.[Origo]”

——

„…A megoldás végül a Volkswagen átalakított elektromos autója, az e-Up lett.
Az induláshoz azonban befektetőt kellett találni, de szerencsére az autóbérléssel foglalkozó Ce Rent Zrt. látott fantáziát a dologban: a jelenleg 45 darabos flotta mellett további befektetések eszközölt amiért cserébe többségi tulajdonrészt kapott a cégben. (A vállalkozást a CE Rent alapította 100%-os tulajdonosként és később engedett át 15%-ot a jelenlegi ügyvezető számára.) Bálint szerint a befektetői elvárás az, hogy 12 év múlva megtérüljön a beletett pénz.

Milanovich Attila, a Ce Rent ügyvezető igazgatója a forbes.hu-nak elmondta: szeretnék a szolgáltatási területüket a felmerülő ügyféligények figyelembe vétele mellett a mostani elérhető terület legalább háromszorosára növelni, 300-500 db elérhető autót biztosítani legalább 10.000 felhasználó részére. “A kihasználtsági mutatóink legalább 15-20% közötti stabilizálása és ennek függvényében egy autónkkal 3-10 család autó igényének kiváltása.”

Az eddigi tesztidőszak nem dobott ki különösebben nagy hibát, “Reméljük, hogy három év alatt megtanultuk a leckét” – mondja Bálint. “Abban ugyan reménykedtünk, hogy a töltőhálózat egy kicsit jobban fog fejlődni, vagy mi is saját töltőket tudunk telepíteni, de sajnos ez nem így lett, ezért nem is indulunk olyan nagy flottával”. Egy töltő telepítése Bálint szerint 2-3 millió forintba kerül, és legalább 100-150 töltő kéne az ideális üzemhez…[Forbes]”

Forrás:
Ilyen még nem volt Budapesten: elindult a villanyautós autómegosztás; Origo; 2016. november 22.
Autós Bubi indul Budapesten! Csak egy app kell és van egy kocsid; Nagy Zsolt; Forbes; 2016. november 22.