gazdaságInternetközigazgatás: külföldön

Kínai állami befektetési alap jön létre az internetes vállalkozások támogatására

Szerző: 2017. január 23.No Comments

„A kínai állami hírügynökség, a Xinhua közölte ma, hogy a kormány egy százmilliárd jüanos (14,5 milliárd US dolláros – azaz több mint négyezer milliárd forintnak megfelelő értékű) alapot hozott létre, melynek célja, hogy megalapítsa és támogassa a hazai internetes vállalkozásokat, illetve szerepet vállaljon abban, hogy elérjék az „Internet Plus” néven emlegetett állapotot, korszakot, mely elsősorban élenjáró technológiai fejlesztéseket, valamint a gazdaság digitális alapokra helyezését jelenti.

Az állami tulajdonú bankok és nagyvállalatok közreműködésével létrehozott alapot felügyeli a kibertechnológiákért felelős állami hivatal mellett a gazdasági minisztérium is. Indulásként egy 30 milliárd jüanos keretfeltöltéssel kezdenek, ezeket az összegeket a mezőgazdasági, a fejlesztési, valamint a kereskedelmi és ipari állami bankok biztosítják – ez utóbbi bank stratégiai partnerei között többek között ott vannak a nagy kínai távközlési vállalatok is.

A alap támogatásait arra kell felhasználni, hogy az ígéretes kínai internetes vállalkozásokat „még nagyobbá és erősebbé” tegyék. Ez már akkor is hatalmas és eredményekkel kecsegtető vállalkozás, ha csak magát a kínai piacot nézzük: a mobiltelefonos eladások és az e-kereskedelem szegmensében a legnagyobbak a világon, az online árueladások értéke tavaly átlépte a 3,8 billió jüant az iResearch jelentése szerint. A kormányzati terv szerint az alap segítséget nyújthat abban, hogy az e-kereskedelmi piacot 2020-ra 40 billió jüanosra emeljék, ez a szegmens 50 millió embert foglalkoztasson az országban, és ezen alkalmazottak negyede közvetlenül az online értékesítésben dolgozzon.

A hírügynökség tudósítása nem tér ki arra, hogy az alap támogatásaiból részesülhetnek-e olyan, nem (közvetlenül) állami tulajdonú óriásvállalatok, mint pl. az egyre erősebb, globális terjeszkedésbe kezdett, internetes tevékenységet folytató Alibaba, a Baidu vagy a Tencent.”

Forrás:
IT café; Dajkó Pál; 2017. január 22.