Skip to main content
közigazgatás: magyar

A járási hivatalok rendszere a Dunakeszi Járásban

Szerző: 2017. március 12.No Comments

„Ügyfelet nem küldünk el, függetlenül attól, hogy jó helyen jár-e vagy sem. Utazni az ügyiratnak kell, nem az ügyfélnek ─ fogalmazta meg a vezérelvet Bíró Attila. A Dunakeszi Járási Hivatal vezetője elmondta, 2018 első negyedévében maga a járási hivatal is új épületbe kerül, és a vadonatúj kormányablakot a vasútállomás több mint tíz éve üresen álló épületében alakítják ki.

„A Dunakeszi járás kicsi és nagy egyszerre” – fogalmazott Bíró Attila. A Dunakeszi Járási Hivatal vezetője elmondta: területileg viszonylag kicsi, hiszen csak négy település tartozik hozzá ─ Dunakeszi, Fót, Göd és Csomád ─, azonban 84 ezer fős lakosságával Pest megye egyik legnagyobb járása. A főváros peremkerületeiben élők előszeretettel keresik fel olyan ügyekben, amelyek országos hatáskörrel intézhetőek el. Az okmányiroda forgalmának 20–25 százalékát a budapesti lakosoknak köszönheti – mivel Dunakeszin jelenleg még nincsen kormányablak. A helyszín, ahol a hivatal működik, ugyanis nem alkalmas arra, hogy új integrált ügyfélközponttá alakítsák.

2018 első negyedévében maga a járási hivatal is új épületbe kerül, és a vadonatúj kormányablakot a vasútállomás több mint tíz éve üresen álló épületében alakítják ki.
A kívülről patinás épület megőrzi eredeti szépségét, belül pedig egy 21. századi elvárásoknak megfelelő kormányablakot alakítanak ki, a törzshivatalnak pedig a vasútállomás mellett egy irodaépületet építenek. A kormányablak engedélyezési tervei rendelkezésre állnak, most indult el a közbeszerzési eljárás, és ezzel párhuzamosan indul az irodaépületre is engedélyezési eljárás ─ beszélt az új épületkomplexum terveiről Bíró Attila.

A januári változásokat követően kialakult a járási hivataloknak egy hármas rendszere – ismertette a szakember. Létrejött egy megyeszékhely szerinti járási hivatal ─ Pest megyében az Érdi Járási Hivatal lett kijelölve ─, és létrejöttek az úgynevezett atipikus járási hivatalok. Ez azt jelenti, hogy bizonyos hatásköröket nemcsak a saját, hanem 2-3 másik járásra vonatkozóan is ellátnak. És természetesen maradtak a klasszikus járási hivatalok. Ebbe a csoportba tartozik a Dunakeszi Járási Hivatal is. Négy osztállyal működik: a hatóságival, gyámügyivel, a földhivatalival és okmányirodaival. A hatósági osztály új feladatkörei az áldozatsegítés és az igazságügyi segítségnyújtás, illetve a fogyasztóvédelem. Létszámfejlesztéssel ezek a pluszfeladatok nem jártak ‒ szögezte le a Rádió Orient vendége.

A továbbiakban megtudtuk a hivatalvezetőtől, hogy a települési ügysegédi rendszerre nagy szükség van, mert Fóton, ami egy 21 ezres város, jelen pillanatban nincsen semmilyen kirendeltsége a járási hivatalnak, és az ügysegéd heti két alkalommal utazik oda, foglakozik az ügyfelekkel, tájékoztat, átveszi a kérelmeket, visszaviszi az elintézett ügyek iratait. Csomád egy kis település 1800 lakossal, ott is heti két alkalommal dolgozik az ügysegéd. Nagyon sok idős ember él ott, akik igénylik, hogy ne kelljen Dunakeszire bejárniuk ügyet intézni.

Munkánkban az a vezérelv, hogy ügyfelet nem küldünk el, függetlenül attól, hogy jó helyen jár-e vagy sem. Ha olyan esettel fordulnak a hivatalhoz, amely nem tartozik a hatáskörébe, akkor elvesszük a kérelmet, megadjuk a kellő tájékoztatást, segítünk kitölteni a kérelmeket, és továbbítjuk az illetékes helyre. Utazni az ügyiratnak kell, s nem az ügyfélnek.
Még ügyfélbarátabb lett az okmányirodánkban az időpontfoglalás, ami a központi számon, az iroda saját számán és e-mail címen is történhet – közölte a Bíró Attila.„Azt ajánljuk, hogy éljenek ezekkel a lehetőségekkel, mert az a biztos, ha konkrét időpontra érkezik valaki, akkor 5 percen belül elkezdik az ő ügyét intézni.” Időpont nélkül viszont hosszabb várakozási időre is számítani kell. A dunakeszi hivatal nemcsak ügyfélbarát, hanem gyermekbarát is. Minden szervezeti egységnél van játszósarok, a hatósági és gyámügyi osztály a 2. emeleten működik, de ha gyermekkel érkeznek, akkor az ügyintéző megy a földszintre az erre kialakított ügyfélfogadó helyre. Az okmányirodában soronkívüliséget élveznek a gyermekkel érkező ügyfelek ─ zárta gondolatait a járásihivatal-vezető.”

Forrás:
Hamarosan Dunakeszin is nyílik a kormányablak; OrientPress; 2017. március 9.