Játékoslét. A gamifikáció világa

„A Huizinga által megálmodott homo ludens korszaka ma a gamifikációban valósul meg: „A könyv főhőse a Játékos Ember, akit a szerző az online világban vizsgál, bemutatva a sokszereplős játékok köré szerveződő közösségeket, melyek átlépik a földi országok határait” – írja Csepeli György.

„A 21. század egyik legfontosabb erőforrása a figyelem: rávenni az embereket arra, hogy odafigyeljenek ránk, a termékünkre, a műsorunkra, a szavainkra… De nem elég ezt a figyelmet megszerezni, meg is kell tudni tartani mindaddig, amíg a mondanivalónk tart. Ennek egyik leghatékonyabb módja, ha gamifikáljuk, játékosítjuk azt, amit csinálunk; a versengés ugyanis olyan alapvető emberi tulajdonság, amely hosszú távú elköteleződést szül. Fromann Richárd könyve megmutatja, hogy miért és hogyan versengenek az emberek, hogyan tudjuk játékossá tenni a világot körülöttünk, és ez miért fontos. Hiánypótló műről van szó, magyar szerző tollából, a magyar viszonyokból kiindulva nem született még e témában ilyen átfogó könyv. Fromann elkötelezett játékkutató, az egyik legjobb idehaza. Érdemes odafigyelni mindarra, amit erről az új, globális trendről mond.” Pintér Róbert”

Forrás:
Játékoslét. A gamifikáció világa; Fromann Richárd; Typotex Kiadó; ISBN: 978-963-2799-54-4; 2017
Részlet a könyvből (pdf)
A szerző a JátékosLét Kutatóközpont (JLK) alapító vezetője.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, művelődés, szakirodalom, társadalom
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.