Skip to main content
közigazgatás: magyar

Dunakeszin 2018 végén nyílhat a kormányablak

Szerző: 2017. november 5.No Comments

„Várhatóan 2018 végére készül el Dunakeszi járás kormányablaka, párhuzamosan a járási törzshivatal és a földhivatali osztály új épületével – mondta el Imre Zsolt a Rádió Orienten. A Dunakeszi Járási Hivatal új vezetője elmondta: igyekszik új szemléletet kialakítani. A nyitottság, a partnerség, és természetesen az ügyfélbarátság jegyében változtatták meg az okmányiroda belső arculatát, alakították át az ügyfélteret, amely így komfortosabbá, átláthatóbbá és nyitottá vált.

Amikor Dunakeszire érkezett, az volt az első feladata, hogy feltérképezze a hivatal működését. A júliusban kinevezett új hivatalvezető elmondta, hogy elődje kiváló munkát végzett, és a törzshivatalban a hatósági, gyámhatósági osztály működésében semmilyen változtatásra nem volt szükség. Az okmányirodai területen viszont változtattak. A járásban két okmányiroda működik, az egyik Dunakeszi, a másik Göd városában. Az előbbi egy műszaki szempontból erősen leromlott, régi épületben működik, és megpróbálták méltóbbá kell tenni a környezetet. Komfortérzet-javító intézkedéseket tudtak végrehajtani, nyitottabbá, világosabbá, barátságosabbá alakították egy térelválasztó fal megszüntetésével a hivatalt.

A Rádió Orient vendége kiemelte: az övé az egyetlen olyan járás Pest megyében, ahol nincs még kormányablak, de már elkészültek a tervek, hogyan lehet ezt a hiányt megszüntetni. A kormányablak kialakítása egy régi vasútállomás épületében történik majd meg. Emellett két új épületet is emelnek, az egyik lesz a törzshivatal, a másik pedig a földhivatal épülete. „Szemben már ott van a posta, és így egy kis kormányzati negyed jöhetne létre.” A kormányablak felépítésének, felújításának a közbeszerzése lassan halad, egy új eljárás keretében a törzsépület és a földhivatal összevonva kerül most újra meghirdetésre, így el fognak húzódni a munkálatok.

2018. év végére reményeik szerint azonban a teljes kivitelezés megvalósul – beszélt a tervekről Imre Zsolt, aki a továbbiakban kitért a partneri kapcsolatok fontosságára. Szükséges, hogy a járási hivatalok és az önkormányzatok jól együtt tudjanak dolgozni, ezért is jó, hogy a járási hivatalok vezetői részt vehetnek a testületi üléseken, hiszen ismerniük kell, hogy mik történnek a településeken. Nagyon fontos az önkormányzatokkal való kapcsolattartás, és nem csak a közvetlen politikai vezetéssel, ezért elsősorban a jegyzőkkel állnak munkakapcsolatban.

A vezető azt gondolja, hogy nagyon fontos a nyitottság és partnerség a média irányába is.
A járási hivatalnak nem kifejezetten a hatósági és a hivatali arculatát kell mutatnia, hanem nyitnia kell az ügyfelek felé, és az információáramláshoz nélkülözhetetlen, hogy a helyi sajtó, média képviselőivel tartsák a kapcsolatot. Sikerült minden médiában megjelennie, bemutatkoznia, s ez nagyon fontos, mert olyan közérdeklődésre számot tartó információkat tud ilyenkor elmondani, amelyekhez az ügyfelek máshol nem tudnának hozzájutni.

A partnerség jegyében a Klikkel is fontos kapcsolatokat ápolnak. A Klik vezetőjével való személyes kapcsolatot a közös a hatáskörök is megalapozzák, de túl mindazokon a szerepeken, amikkel a jogszabály felruházza őket, keresik azokat az együttműködési lehetőségeket, amelyek kitágíthatják ezt a kapcsolatot, amelyeket jogszabály ugyan nem mond ki, de fontos a jövő szempontjából. Ilyen például a gyámhivatal szerepének az erősítése, a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjaival való kapcsolattartás.
Azt szeretnék elérni, hogy az oktatási-nevelési intézményeknek a szerepét erősítsék a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjai között. Szívesen elmennek nevelőtestületi, munkaközösségi értekezletekre is személyesen, és elmondják, hogyan gondolják a hatékony együttműködést. Nagyon jó, ha nem a hatóságot látják bennük, hanem olyan segítőket, akikkel együtt lehet dolgozni a prevenció jegyében. A rendőrség is gyermekvédelmi jelzőrendszeri tag, és még ha nem is vesz részt minden esetben a konkrét esettanulmányokon, de nagyon fontos a munkájuk, hiszen a hatósági szabálysértési ügyekben vannak közös eseteik, és sajnos előfordul, hogy gyámhatósági ügyek kapcsán is. A rendőrséggel is a megelőzés jegyében próbálják vizsgálni a problémás területeket, és a megoldásokat megtalálni. A katasztrófavédelemmel is szoros kapcsolatban állnak, s bármiről, ami a járás területén történik, azonnali információt kapnak tőlük, majd ez alapján el tudják dönteni, hogy szükséges-e az azonnali intézkedés, vagy a katasztrófavédelem meg tudja oldani a problémát. 2026-ra várható, hogy országos szinten minden járásban megalakul az önkéntes tartalékos század. Jelen pillanatban ott tartanak, hogy keresik azokat az optimális feltételeket, amelyek ezeknek a századoknak a kiképzéséhez megfelelő hátteret szolgáltatnának, aztán indul majd a toborzás – tájékoztatta a hallgatókat a szakember.

A legfontosabb céljuk a közeljövőben az ügyfélvárakozási idő lecsökkentése.
Ha a jelentős ügyfélforgalmat szeretnék minél gyorsabban ellátni, a várakozási időt csökkenteni, akkor az a belső hivatali struktúrát érintheti. Esetleg belső átcsoportosítást kell végrehajtaniuk, hiszen adott a létszám, azon nem tudnak változtatni. Szeretnének változtatni az ügyintézés minőségén is. Nyitottá kell válni, el kell nyerni az ügyfelek bizalmát – mondta el zárásként Imre Zsolt, a Dunakeszi Járási Hivatal vezetője.”

Forrás:
Dunakeszin 2018 végén nyílhat a kormányablak; OrientPress; 2017. november 5.