„Új szolgáltatással bővült az elektronikus ügyintézés a közigazgatásban. 2017. október 28-tól a NISZ Zrt. bevezette új hiteles elektronikus postafiók-szolgáltatását.
Az eddigi – www.magyarorszag.hu weboldalon elérhető – tárhelyszolgáltatás december végéig az új szolgáltatással párhuzamosan is használható.
2018. január 1-től kizárólag az új postafiók-szolgáltatás lesz elérhető a https://tarhely.gov.hu weboldalon, mely egységes felületet, tárhelyet biztosít az állampolgárok, a Hivatali kapuval és a Cégkapuval rendelkezők számára.
A szolgáltatás az alábbi újításokkal és ügyintézési folyamatok támogatásával biztosítja a felület használatát:
- Új, modern, webmail jellegű felület, mely már az új trendeknek megfelelően mobileszközökre optimalizáltan működik.
- A jelenleg csak Ügyfélkapu-azonosítással igénybe vehető tárhely ezentúl minden az állam által biztosított azonosítási szolgáltatással használható.
- A tömeges dokumentumletöltés funkció a tartós tárból is elérhető.
- 2018. január 1-től megszűnik a Perkapu, dokumentumot fogadni és küldeni már nem lehet, de a Perkapuból még letölthetők lesznek a korábban érkezett dokumentumok
A december végéig tartó párhuzamos működés miatt a https://tarhely.gov.hu címről azonosítás után elérhető új felület a régi szolgáltatással megegyező háttérszolgáltatásokon alapszik, így az új felülten letöltött, vagy törölt dokumentumok a régi tárhelyen is kézbesítetté, vagy töröltté válnak.
A szolgáltatással kapcsolatos kérdését, észrevételét a NISZ Zrt. az ekozig@1818.hu email címen fogadja.
Az új felületről szóló felhasználói leírásokat itt tekintheti meg.”
Forrás:
Új szolgáltatás – Hiteles Elektronikus Postafiók; Magyarország.hu; 2017. október 30.
Részletesebb leírás és dokumentáció: Hiteles Elektronikus Postafiók; e-közigazgatás