Skip to main content
gazdaságinformatikaközigazgatás: magyartechnika

A zalaegerszegi járműipari tesztpályának csaknem egyharmada elkészült

Szerző: 2018. május 20.No Comments

„ A tavalyi alapkőletétel után egy évvel 25-30 százalékban elkészült a zalaegerszegi járműipari tesztpálya, ahol ősszel egy német autógyár lesz az első ügyfél – közölte Vígh László a létesítmény miniszteri biztosa.

A miniszteri biztos a pálya első nyílt napján felidézte, hogy napra pontosan két évvel ezelőtt jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök a zalaegerszegi tesztpálya építésének szándékát, éppen egy éve pedig letették az alapkövet is.

A több elemében egyedülálló létesítmény mintegy 250 hektáros területen épül, a pályán önvezető járműveket is lehet majd tesztelni.

Vígh László úgy fogalmazott: Zalaegerszeg jövője ezzel az építkezéssel hosszú időre eldőlt. A tesztpálya 2020-ra tervezett befejezéséig várhatóan több tucatnyi cég települ ide, de a pálya valójában „soha nem készül el”, mert folyamatos fejlesztésekkel hozzáigazítják az autóipari igényekhez.

Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetője azt mondta: egyszerre akár 70 jármű tesztelését is végezhetik a komplex pályán. A speciális ügyfélkör miatt a város és a térség gazdaságát kedvezően alakítja majd át a létesítmény működése.

Hamar Zoltán, a tesztpálya műszaki vezetője az egyes elemeket bemutatva arról beszélt, hogy Európában Németországban és Spanyolországban van csak ehhez hasonló pálya, de azok az önvezető járművek vizsgálatára még nincsenek felkészítve. A zalaegerszegi pályán realisztikus városi környezetet is kialakítanak, ilyesfajta tesztkörnyezet jelenleg csak egy egyesült államokbeli létesítményben van.

A zalaegerszegi tesztpályán egy akár 250 kilométeres folyamatos sebességre alkalmas ovális pálya készül, de országúti és autópálya-szakasz is épül, összesen mintegy öt kilométeren. A járművek kezelhetőségét kanyargós, változatos domborzatú szakaszon vizsgálhatják, de többféle útállapotot és útviszonyt imitáló fékpálya is épül, illetve már elkészült az Európában legnagyobb, 300 méter átmérőjű, menetdinamikai vizsgálatokra alkalmas aszfaltfelület.

A teljes tesztpályán olyan kommunikációs hálózatot alakítanak ki, hogy a járművek egymás közötti, illetve a táblák, jelzések és más eszközök közötti kommunikációját is vizsgálni lehet – mondta a műszaki vezető a tesztpálya első lakossági nyílt napján.”

Forrás:
A zalaegerszegi járműipari tesztpályának csaknem egyharmada elkészült; Innovációs és Technológiai Minisztérium; 2018. május 19.