Új interaktív alkalmazást készített a KSH: Személysérüléses közúti közlekedési balesetek Magyarországon, 2015–2018

„Elkészült a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) „Személysérüléses közúti közlekedési balesetek” nevű új, tematikus és interaktív alkalmazása. Amellett, hogy a látványos interaktív térkép segítségével könnyedén kereshetővé teszi a 2015 és 2018 közötti statisztikai adatokat, storytelling jelleggel össze is foglalja az adott időszak baleseti információit, amely módszertani megjegyzésekkel együtt érhető el az oldalon.

A KSH által készített új alkalmazásnak köszönhetően minden felhasználó tájékozódhat az ORFK 2015–2018 közötti időszakra vonatkozó adatai alapján, közúti közlekedési balesetek témában. Az interaktív térkép segítségével megtudhatjuk például, hogy hány balesetet okozott ittas befolyásoltság, de a balesetek kimeneteléről is képet kaphatunk. Balesetek országszerte előfordulnak, az interaktív térkép azt is megmutatja, hogy azok mely útszakaszokon sűrűsödnek. Lehetőség van napi bontásban is szűrni az adatokat, így látható, hány személysérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt egy-egy naptári napon.

A storytelling révén az alkalmazást használók gyors áttekintést kaphatnak a 2015 és 2018 között Magyarországon történt közúti balesetekről. Hazánkban 66 398 személysérüléssel járó közúti közlekedési baleset következett be az említett időszakban, ezen belül tavaly 16 951. Egy hosszabb, csökkenő tendenciát mutató időszak után 2012 óta újra növekedni kezdett a balesetek száma. Mindez azzal is összefügg, hogy egyre több autó fut a magyar utakon, mivel a legtöbb balesetet a személygépkocsi-vezetők okozzák.

Az utóbbi évek adatai alapján a legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között, a legkevesebb vasárnaponként történik. Az év legveszélyesebb hónapjai a július és az augusztus. Ha már megtörtént a baleset, a biztonsági öv használata meg tudja akadályozni a súlyos vagy halálos sérülést. A 2018-ban meghalt 468 járművezető és utas közül 268-an (57%) nem használták a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó balesetek esetében ez az arány rosszabb: a súlyosan sérültek 62%-a nem volt bekötve a baleset bekövetkezésekor.

Az interaktív térkép a KSH honlapján, az alábbi linken érhető el: http://www.ksh.hu/interaktiv/storytelling/balesetek-story/index.html

Forrás:
Új interaktív alkalmazást készített a KSH. Személysérüléses közúti közlekedési balesetek Magyarországon, 2015–2018; Központi Statisztikai Hivatal; 2019. november 11.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.