Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Teljes üzemben a digitális ügyintézés a Nemzeti Akkreditáló Hatóságnál

By 2020. szeptember 13.No Comments

„Lezárult a Nemzeti Akkreditáló Hatóság 2017-ben indított,a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére irányuló projektjének fejlesztési időszaka. A projekt keretében vállalt feladatok, vagyis az Akkreditálási Szakrendszer alkalmazásfejlesztései 2019 év végén, a tervezett időben sikeresen lezárultak. 2020 tavaszától pedig folyamatosan zajlik ezen alkalmazás tesztelése, míg 2020. 4. negyedévében az üzembe helyezése a kitűzött cél. A projekt az Európai Unió által nyújtott 1,230 milliárd forint, vissza nem térítendő támogatásból valósult meg.

Közel három éve kezdte meg az akkreditációs eljárások teljes körű informatikai támogatását megvalósító rendszer kifejlesztését a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00048 számú, a „Nemzeti Akkreditáló Hatóság hatósági eljárásainak tudásalapú átalakítása és az ehhez kapcsolódó szervezeti és informatikai fejlesztés a közigazgatási szolgáltatások átfutási ideje csökkentésének és minősége javításának érdekében” elnevezésű projekt keretében. Az akkreditálás annak a hivatalos elismerése, hogy egy szervezet, személy, alkalmas és megfelelően felkészült bizonyos tevékenységek (vizsgálat, kalibrálás, tanúsítás, ellenőrzés, hitelesítés) meghatározott feltételek szerinti végzésére. A tavaly év végi fejlesztési szakasz zárását követően jelenleg a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltatóval (NISZ Zrt.) együttműködve előkészítésre került a próbaüzem, illetve a Nemzeti Kibervédelmi Intézet bevonásával végzik az előírt ellenőrzési feladatokat, amelynek szerves részét képezi az úgynevezett sérülékenységi vizsgálat is.

A meghatározott feladatok teljes körű elvégzése után, tervezetten 2020. 4. negyedévétől az eredeti célkitűzéseknek megfelelően az Akkreditálási Szakrendszer megkezdheti a működést. A fejlesztéseknek köszönhetően az akkreditációs eljárásrend korszerűvé és ügyfélbaráttá válik, eljárás lefolytatásának átfutási ideje csökken, valamint a jelenleg elsősorban bürokratikus eszközökkel koordinált és főként hatósági szemléletű akkreditációs eljárás hatékonyabbá, eredményesebbé és jóval átláthatóbbá válik.

A 2019. októberében módosult a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1004/2016. (I.18.) Korm. határozat értelmében egyúttal további fejlesztésekre is sor kerülhet az uniós társfinanszírozásban megvalósuló projekt keretein belül. Egyrészt a tudásmenedzsment bővítésével, valamint ügyféloldali adminisztratív költségek optimalizálásával szeretné enyhíteni a Hatóság az ügyfelek terheit.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

A projektről bővebb információ a https://nah.gov.hu/kofop oldalon található.”

Forrás:
Sikeresen zárult az adminisztrációs terhek csökkentésére irányuló fejlesztési időszak; Nemzeti Akkreditáló Hatóság; Sajtóközlemény; 2020. szeptember 10. (PDF)
A Nemzeti Akkreditáló Hatóság hatósági eljárásainak tudásalapú átalakítása és az ehhez kapcsolódó szervezeti és informatikai fejlesztés a közigazgatási szolgáltatások átfutási ideje csökkentésének és minősége javításának érdekében; Nemzeti Akkreditáló Hatóság