Skip to main content
gazdaságközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Az adóhatóság ezentúl értesítést küld, ha probléma van az online számlákkal

Szerző: 2021. október 11.No Comments

„Passzívból aktívba vált az adóhatóság és üzennek az egyes hibák miatt.

Október 5-i tájékoztatója szerint a NAV 2021. októberétől az elektronikus tárhelyen keresztül tájékoztatja a cégeket arról, ha sikertelen az online számláikkal kapcsolatos adatfeltöltés. Ezzel egy régi kifogást orvosolnak, hiszen többször előfordult, hogy hiba miatt az online számla adatszolgáltatás sikertelen volt, de erről a cégek nem, vagy csak későn szereztek tudomást – összegezte a változást a Niveus Consulting Group.

Annak hátterében, hogy a NAV felé küldött adat nem ér célba, számos ok állhat: egy hibásan kitöltött mező, valamilyen kommunikációs hiba a NAV oldalán, netán egy új számlázási rendszer bevezetésekor vagy frissítésekor nem észlelt fejlesztési hiba. Ezek többnyire könnyen orvosolhatóak – ha a fejlesztők és a szoftvert használó cégek tudomást szereznek a problémáról.

Korábban semmilyen visszajelzés nem érkezett a NAV-tól arról, ha valamilyen technikai hiba okán sikertelen volt a számláról küldött adatszolgáltatás. Előfordult, hogy egy cég csak akkor értesült a hibáról, amikor a NAV egy ellenőrzés során ezt jelezte neki, vagy épp egy partner szúrta ki, hogy az online számla rendszerben nem látja a részére kiállított számlát.

Ezután azonban, idézi a Niveus Consulting Group közleménye a NAV-ét, az adóhatóság „rendszeresen tájékoztatja az online számlaadat-szolgáltatást küldő adózókat sikertelen vagy figyelmeztetést kiváltó adatszolgáltatásaikról”. Ez azt jelenti, hogy nemcsak passzívan nyugtázza a rendszer, hogy nem sikerült befogadni a cég, illetve a számlázóprogram által küldött adatokat, hanem aktívan is megkeresik a cégeket és tájékoztatják őket az adatszolgáltatási hibáról és annak okairól.

Az adóhatóság célja, hogy csökkentse a sikertelen adatszolgáltatásokat ezzel hatékonyabbá téve az ügyviteli folyamatokat.

A tájékoztatást a NAV automatikusan kiküldi minden érintett részére, az elektronikus tárhelyre (cégkapu, ügyfélkapu). ”

Forrás:
Változtatott a NAV, nagy könnyebbség az online számláikkal kapcsolatban; Infostart; 2021. október 9.
Lásd még: A hibás számlaadat-szolgáltatásról októbertől levelet küld a NAV; Nemzeti Adó- és Vámhivatal; 2021. október 5.