„Elindult az Igyutazunk.hu, amelyen cikkeket, híreket, tanulmányokat tesz közzé a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a rendelkezésére álló big data állományok alapján. Az oldal látványos vizualizációkon mutatja be a valós idejű be- és kijelentkezéseket, a legnépszerűbb városok iránti belföldi keresletet, akárcsak a küldőpiaci mozgásokat.
A kormány stratégiai célként tűzte ki a turizmusban az innovatív technológiai megoldások és folyamatok kialakítását, valamint a digitális attitűd fejlesztését. Az új honlap indítása is ezt a célt szolgálja – derült ki az ügynökség közleményéből.
Az MTÜ számára fontos feladat a turisztikai szektor tájékoztatása, digitális edukálása, amely a honlap indításával új fejezetéhez érkezik.
A turisztikai információs portál külön menüpontban mutatja be az egyes városok és térségek turisztikai teljesítményét, a külföldről érkező vendégek úti céljait, az aktuális vendégforgalmi adatokat és a toplistákat. Mint kiderült, a cikkek és elemzések mellett elérhetőek az MTÜ által, statisztikai adatokból készített havi és heti riportok is, amelyek rendszeres tanulmányozása hozzásegíti az olvasót az adatok mélyebb értelmezéséhez is. Az oldal funkcióit, felépítésének áttekintését a láblécben elhelyezett útmutató is segíti.
Jakab Zsófia marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettes kiemelte: „Az MTÜ a hazai turisztikai szolgáltatókkal és szakmai szervezetekkel közösen azon dolgozik, hogy az ágazat minden területén megteremtse a digitális átálláshoz szükséges feltételeket, és a szereplők felkészüljenek az online világ jelentette kihívásokra. Kezdettől fogva fontosnak tartjuk, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK) beérkező adatokból mi is visszaadjunk hasznos információkat, és ezeket minél szélesebb körben megosszuk a sajtó, illetve a nyilvánosság teljes körű tájékoztatása mellett. Ez a cél vezérelt minket az Igyutazunk.hu turisztikai információs portál létrehozásakor is.”
A közleményben kiemelték, a megújult Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia soha nem látott fejlődési utat jelölt ki, amelynek középpontjában az adatvezérelt ágazatirányítás által is használt big data állomány áll. Az NTAK, az online kasszák, a mobilcellák, a kártyaforgalmi, az online keresési és a közösségimédia-felületek által generált, deperszonalizált statisztikai adatok az MTÜ számára Európában is egyedülálló big data állományt jelentenek. Az újonnan indított információs portálon az MTÜ minden rendelkezésére álló adatforrás felhasználásával jelentet meg hasznos és részletes információkat minden turisztikai térségről, és azon belül minden releváns nagyvárosról.
Emellett rendszeresen közöl havi és éves kimutatásokat, összefoglalókat. Az elemzések betekintést nyújtanak abba, hogy hogyan használhatók fel a 21. században megkerülhetetlen, adatalapú technológiák, amelyek hosszú távon hozzájárulnak a szektor versenyképességének növeléséhez.
”
Forrás:
Új információs portált indít a turisztikai ügynökség; Magyar Hírlap; 2022. július 12.
IGYUTAZUNK.HU. Magyarország turizmusa érthetően; Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.