„Az elmúlt években folyamatosan fejlődtek a NAV informatikai rendszerei. Ez az adóhivatal hatékonyságát is növeli, ám egyben az egyszerűbb ügyintézés elősegítésére és a minél inkább ügyfélbarát működésre is törekednek. A legutóbbi fejlesztésekkel fejlődik a NAV mobil alkalmazása, az online felületei, új ügyintéző portál jön létre és egy egységes ügyfélkapcsolati szolgáltatást is létrehoztak.
Új ügyfélbarát felület
Komoly informatikai fejlesztésekkel még inkább ügyfélbaráttá válik a Nemzeti Adó- És Vámhivatal. Egy új NAV mobiltelefonos applikáció fejlesztésével létrejött egy olyan telefonos alkalmazás, ami teljesen harmonizál a NAV-nak a kommunikációs rendszereivel. Az adózók így akár a zsebükben lévő mobiltelefonon keresztül is bármikor elérhetik a legfrissebb adózási információkat, vagy éppen a különböző adózási szolgáltatásokat.
Egy új ügyintézési felületet is elindít a NAV. Ehhez a nav.gov.hu portált és az e-BEV portált vették alapul. Az új felület célja, hogy növeljék az ügyfélelégedettséget, emeljék a szolgáltatási szint minőségét. Az új platform egy magánszemélyek és vállalkozások számára kifejlesztett online információs és ügyintézési felület lesz.
A NAV a fejlesztések során arra is törekedett, hogy a hivatal online felületein a felhasználók minél könnyebben és gyorsabban megtalálják a számukra szükséges információkat. Ehhez a keresőrendszert is fejlesztették. Így a keresett információk megtalálásához megközelítőleg 10 százalékkal kevesebb kattintás is elég lesz a jövőben.
Évek óta fejlesztenek
A Nemzeti Adó- És Vámhivatal immár évek óta folyamatos informatikai fejlesztéseket hajt végre annak érdekében, hogy hatékonyabb és egyben ügyfélbarátabb legyen a működése.
A projektek előkészítése még 2020-ban lezárult. Azóta megvalósult egy integrált adattárház kialakítását előkészítő fejlesztés, az adat- és változás bejelentés, bevallási rendszer korszerűsítése, befejeződött a Bűnügyi adatpiac és Pénzmosás és Terrorizmus-finanszírozás Elleni Iroda publikációs felületének a fejlesztése.
A legutóbbi projektelem megvalósítása pedig idén szeptember 28-án ért a végéhez. Ennek keretében jöttek létre a fentebb említett NAV Portált érintő fejlesztések és a Contact Center projektelemekhez kapcsolódó fejlesztések és eszközbeszerzések.
A Contact Center projektelem fejlesztései és beszerzései eredményeként létrejött új, egységes ügyfélkapcsolati szolgáltatás célja, hogy az ügyfelek ugyanarra a kérdésre egységes választ kapjanak, függetlenül attól, hogy melyik ügyfélszolgálati szervezettel kerültek kapcsolatba, honnan és milyen kommunikációs csatornán zajlott a tájékoztatás, illetve ügyintézés. A szolgáltatások elérhetősége a kormányzati ügyfélvonalon (1818) keresztül biztosított.
További újítások jönnek
A fejlesztések azonban nem értek véget és a jövő évben is folytatódnak. A 2023. június 29-ig létrejövő fejlesztések a NAV adó-, jövedéki, felszámolási és végrehajtási, valamint bűnügyi tevékenységeihez kapcsolódnak. A projekt 9,331 milliárd forint európai uniós támogatással, összesen hat mérföldkőben és négy fő fejlesztési céllal valósul meg. Ezek a célok az ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése, a kkv-szolgáltatások fejlesztése, az adatpiac és publikációs felület kialakítása, valamint a végrehajtási eljárások korszerűsítése.”
Forrás:
Még egyszerűbb lesz az online ügyintézés a NAV-nál – új fejlesztéseket adtak át; Dajkó Ferenc Dániel; Növekedés.hu; 2022. október 28.