Skip to main content
gazdaságközigazgatás: magyartársadalom

Egyre jobban átszoknak a mobilra az Erste Bank ügyfelei

Szerző: 2024. február 11.No Comments

„Hetven százalék felett jár a digitálisan aktív ügyfelek aránya az Erste Banknál, miközben az elektronikus tranzakciók közel háromnegyedét már mobilról indítják a pénzintézetnél.

Mióta az Erste George névre keresztelt digitális platformja három éve elindult, a pénzintézetnél közel másfélszeresére nőtt azoknak az ügyfeleknek a száma, akik kényelmesen, elektronikusan intézik pénzügyeiket – közölte a pénzügyi szolgáltató. A digitálisan aktív ügyfelek aránya a George bevezetése előtti 50 százalék körüli szintről mára 70 százalék fölé emelkedett, a banki ügyintézés legfontosabb eszköze pedig a mobiltelefon lett.

Tavaly az Erste ügyfelei a digitális tranzakciók 73 százalékát indították mobilról, míg két évvel korábban ez az arány még 49 százalék volt.

A mobilról indított utalások, betétlekötések és egyéb műveletek száma 27 százalékkal emelkedett egy év alatt, összegük 6 százalékkal nőtt. Három éve a digitálisan aktív Erste-ügyfelek harmada intézte pénzügyeit kizárólag mobilon, míg közel felük számítógépen. Mostanra azok aránya, akik csak telefonon használják a George-ot 70 százalék fölé nőtt, míg a kizárólag számítógépet használóké 15 százalék alá esett.

A hazai digitális bankolási szokások alapvető átalakuláson mentek át alig néhány év alatt. Az Erste ügyfelei már minden második terméket online igényelnek, öt új ügyfélből egy pedig online nyitja meg számláját. A mobil mindent visz, egyre többen szeretnek minden banki ügyet a telefonjukról intézni. A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste új szolgáltatásai bevezetésénél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. Az elmúlt három évben a George App több mint 60 olyan, új funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és szerethetőbbé teszik a napi pénzügyek intézését. A bank call centerét például már az ügyfelek fele közvetlenül George-ból, beazonosítva hívja – mondta el Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.

A számos, tavaly bevezetett újdonság közül az egyik a kiemelt árfolyamos devizaváltás, amelynél az Erste a havi keretösszegig nem számít fel semmilyen díjat, jutalékot, kezelési költséget. A megoldással a bank felvette a versenyt a fintech cégekkel szemben: a banknál pár hónap alatt duplájára nőtt a devizát váltó ügyfelek száma, miközben jelentősen csökkent a népszerű fintech cégeknél vezetett számlákra történő utalások volumene.”

Forrás:
Erste: egyre jobban átszoknak a mobilra az ügyfelek; Barát Mihály Tamás; Világgazdaság; 2024. február 7.