„Az űrkutatást túl sokáig a legjobb esetben is tudományos vállalkozásként, a legrosszabb esetben pedig illuzórikus sci-fi fantáziaként kezelték. A tanulmány három alapvető megállapítást tesz. Először is, mivel az 1980-as évek vége óta erős kereskedelmi tevékenység folyik az alacsony Föld körüli pályán, az űrkutatás már ma is egy piactér, és ezért elsősorban a gazdasági ösztönzőkre reagál. Másodszor, az indítási költségek eddig nagyon meredeken csökkentek, még más szállítási technológiákhoz képest is. Egy sor hiteles kvantitatív forgatókönyv alapján, a Wright-törvényt felhasználva a tanulmány megmutatja, hogy ezek a költségek valószínűleg jelentős mértékben tovább csökkennek az évtized végére, és még inkább a 2030-as években. A kereskedelmi közgazdaságtan keretén keresztül vizsgálva a kérdést, a tanulmány azt állítja, hogy olyan időszakba lépünk, amikor a (térbeli) kereskedelmi súrlódások csökkennek, és ennek eredményeképpen új piacok jönnek létre. Harmadszor, a szerzők javaslatot tesznek egy taxonómiára, amely segít elgondolkodni a jövőbeni további hozzáadott érték létrehozását a világűrben. Mindezen okokból kifolyólag fenntartják, hogy a közgazdasági szakma nagyobb figyelmet kell, hogy szenteljen a világűrnek.”
Forrás:
Space possibilities for our grandchildren : Current and future economic uses of space; A.Terzi és F. Nicoli; European Commission, Directorate-General for Economic and Financial Affairs; DOI: 10.2765/392340; Publications Office of the European Union; 2024