„Pénteken az egyik budapesti CBA Príma üzletben – a magyarországi boltok közül elsőként – hivatalosan bevezették a qvik azonnali fizetési rendszerét.
A Magyar Nemzeti Bank által tavaly útjára bocsátott megoldás a hazai Laurel retailinformatikai cég Raiffeisen Bankkal közös fejlesztőmunkája révén kezdhet el terjedni a magyar kiskereskedelemben. Az MNB 2024. szeptember 2-án indította el és szabványosította a qviket. A Laurel azóta lehetővé tette annak alkalmazását a saját fejlesztésű, országszerte több mint 6000 pénztárgépen futó Laura kasszaszoftverén, utat nyitva ezzel a megoldás széles körű térnyerésének az itthoni üzletekben.
A qvik a CBA Budapest IV. kerületében lévő Munkásotthon utcai Príma üzletben debütált, és eleinte a hazai tulajdonú üzletlánc 9 egységében lesz elérhető.
A qvikkel a fizikai boltokban háromféleképpen lehet fizetni.
- A pénztárgép megjeleníthet egy QR-kódot, amit a vásárló mobilalkalmazással leolvas, ezzel egy fizetési tranzakciót generál, ami jóváhagyás után végbe is megy.
- Emellett a pénztárgép NFC eszközön is sugározhat fizetési igényt, illetve
- ha a kassza már „ismeri” a vásárlót, például törzsvásárlói kártya vagy a rövidesen érkező eNyugta regisztráció alapján, akkor van lehetőség fizetési kérelmet is küldeni, így a számla kiegyenlítése minden interakció nélkül, azonnal megtörténik.
Mint a Laurel közölte, a folyamat a vevők számára biztonságos, hisz például nincs szükség hozzá bankkártyára, és minden ellenkező híreszteléssel ellentétben díjmentes, miközben a bankkártyaalapú fizetés kényelmét nyújtja. A kereskedőknek azért jó, mert a kártyás fizetésnél számottevően kedvezőbb díjszabása van és a bankszámlán azonnal megjelenik a pénz, ráadásul a qvikhez nincs szükség kártyaterminálra.”
Forrás:
Háromféle módon is lehet fizetni az itthon terjedő qvikkal; Infostart; 2025. január 28.
Lásd még:
Klikk és qvik minden helyzetben; Magyar Nemzeti Bank
qvik; Wikipédia