„A tanulmány fogalmi keretet javasol annak vizsgálatára, miként alakíthatják át a mesterséges intelligencia (MI) fejlődő képességei az iskolai tanterveket. Célja, hogy segítsen rendszerszerűen átgondolni, miként viszonyulnak egymáshoz az MI-képességek és a tantervi célok, törekvések és előfeltevések. A tantervelméletre és történeti nézőpontokra támaszkodva a tanulmány az MI-t a szélesebb viták kontextusába helyezi. Milyen tudás érdemes a tanításra, és a technológiai változások hogyan befolyásolják e döntéseket?
A keretet egy írással kapcsolatos esettanulmány szemlélteti – egy olyan területtel, ahol az MI képességei már jól láthatóak, és ahol a lehetséges tantervi következmények is kirajzolódnak. A jövőbeli MI-fejlődésre vonatkozó feltételezések alapján a tanulmány kiterjeszti a vizsgálatot az írás területén túlra is, és olyan forgatókönyveket elemez, amelyekben az MI egyre szélesebb körű emberi képességeket sajátít el. Ezek a lehetséges fejlemények kihatással lehetnek a tantervfejlesztésre és tágabban az iskolarendszer működésére is.”
Forrás:
Evolving AI capabilities and the school curriculum. Emerging implications and a case study on writing; Marc Fuster Rabella; OECD Education Working Papers, No. 338; OECD Publishing; DOI: https://doi.org/10.1787/647880aa-en; 2025. november 21.