„Már az ügyfélkapun keresztül is fogad fogyasztói beadványokat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, amivel igyekszik gyorsítani és kényelmesebbé tenni az ügyintézés folyamatát. Az ügyfelek elektronikus úton kapnak választ panaszukra. A fejlesztés már tavasszal tervbe volt véve, és további újítások is várhatóak.
A lakossági ügyfelek már a kormányzati portál (www.magyarorszag.hu) ügyfélkapuján keresztül is benyújthatják fogyasztóvédelmi beadványaikat a PSZÁF-hez, egy új felügyeleti fejlesztésnek köszönhetően. A felügyelet honlapjáról bárki letöltheti az elektronikus űrlapot, amelyet ezután az elektronikus nyomtatványkitöltő program segítségével lehet kitölteni. Ezt követően a dokumentumot az ügyfélkapus regisztrációval rendelkező személyek feltölthetik a kormányzati portálra, ahonnét elektronikus úton jut el a PSZÁF-hez. Az ügyfelek – ha másképpen nem igénylik – szintén elektronikus úton kapnak beadványukra választ.”
Forrás:
Online panaszbenyújtás a fogyasztóvédelemhez, digibiz.hu, 2010. október 16.