„A Cisco a vállalati szektorban meglehetősen sikeresen bevezetett TelePresence technológiát egy új területen igyekszik sikerre vinni.
A Cisco ma közleményben jelentette be, hogy a technológiájukra épülő virtuális ügyintézési pontokat állítottak az állampolgárok szolgálatába két nagyvárosban a Földközi-tenger partján. A franciaországi Nizzában egy bevásárlóközpontban, a spanyolországi Barcelonában pedig egy egykori iparterület helyén kialakított városrész ifjúsági házában állítottak fel egy-egy videokonferenciás miniirodát, amelyekben a Cisco TelePresence segítségével intézhetik hivatalos ügyeiket a városok polgárai.
Ezeken az ügyintézési pontokon a felhasználó közvetlenül beszélhet az ügyintézővel egy képernyőn keresztül. A hivatal munkatársa fogadja és feldolgozza a kérelmeket, illetve tanácsot ad a felmerülő kérdésekben. A beszélgetés a személyes találkozás élményét adja anélkül, hogy az ügyintézéshez be kelljen menni valamelyik központi hivatalba. A Cisco Remote Expert Smart Solution for Government Services (virtuális kormányzati ügyintéző) megoldása ugyanakkor több mint egy videokonferencia. Az ügyintézési pont a nagyfelbontású videó és a jó minőségű hang mellett olyan kiegészítőkkel is rendelkezik, mint az érintőképernyő, kamera, szkenner, nyomtató. A kabinban található postaláda segítségével a felhasználó közvetlenül eljuttathatja a hatóság részére a kinyomtatott és megfelelően kitöltött dokumentumokat.
A felhasználónak csak be kell ülnie a fülkébe, meg kell érintenie a képernyőt, és máris videokapcsolatba léphet az ügyintézővel. Semmilyen előzetes regisztrációra nincs szükség. Az érintésvezérlés segítségével könnyen megoszthatóak a kérdéses dokumentumok, majd a megbeszélés végén egy elégedettségi felmérés jelenik meg az érintőképernyőn, amelynek kitöltésével értékelhető a szolgáltatás, így segítve a megoldás további tökéletesítését.
A nizzai „Spot Mairie” elnevezésű ügyfélszolgálati ponton például parkolási engedélyek vagy házasságkötéssel kapcsolatos ügyek teljes körű intézése ugyanúgy lehetséges, mintha a felhasználó az önkormányzat, vagy az okmányiroda hivatalában ülne. A nyilvántartások lekérdezése, az építési engedélyek vagy az önkormányzati panaszok hamarosan szintén elérhetőek lesznek a virtuális ügyintézési helyeken.
A fülke bármilyen internet-hozzáféréssel rendelkező helyre, így bevásárló központokba, könyvtárakba és postahivatalokba is könnyen telepíthető.”
Forrás:
Ez a jövő? Mobil ügyfélszolgálati pontok videokonferenciával; IT café; 2013. július 23.