„A magas színvonalú, kulturált, gyors ügyintézés növeli a versenyképességet – mondta a közigazgatási és igazságügyi miniszter kedden, a balatonfűzfői kormányablak átadásakor.
Navracsics Tibor kijelentette: a közigazgatási reformmal a kormány célja az volt, hogy a vállalkozók és a munkavállalók egyszerűen, gyorsan intézhessék ügyeiket, és eközben úgy érezzék, hogy ők „az ügy urai és nem az ügyintéző”.
Az államigazgatás és a közigazgatás átalakításával azt akarták elérni, hogy az ügyintézők kerüljenek közelebb az ügyfélhez, és ne a polgároknak kelljen az ügyek után járniuk, hiszen az idő, amit az állampolgár ügyintézéssel tölt, kiesett idő nemzetgazdasági szempontból és a családok számára is – fejtette ki Navracsics Tibor.
A balatonfűzfői kormányablakra utalva elmondta: az elképzelésünk az volt, hogy ahol ügyintézési pont van, okmányiroda működik, azt vonják be a kormányablak-rendszerbe, és hozzanak létre bővebb ügykörű, korszerűbb ügyintéző pontokat, hogy az állampolgár akár otthonról is minél több ügyet elintézhessen.
A kormányablak-hálózatot több új ponttal bővítik azokon a helyeken, ahol van értelme, mert van megfelelő ügyforgalom, érdeklődés – fűzte hozzá.
A miniszter tájékoztatása szerint a következő hónapokban közel félszáz kormányablak nyílik országszerte olyan helyeken, ahol van már ügyfélkezelési pont és ahol ezt az ügyfélforgalom indokolja.
Kovács Zoltán Veszprém megyei kormánymegbízott ünnepi beszédében azt hangsúlyozta, hogy az új kormányablakok a 21. századnak megfelelően korszerűek, egyablakos rendszerben működnek, tehát az ügyfeleknek nem kell hivatalról-hivatalra járniuk.
Hosszú volt idáig az út, hiszen a 2010-es kormányváltás előtti időszakban elfogyott a polgárok bizalma a közigazgatás iránt – jegyezte meg.”
Forrás:
A magas színvonalú ügyintézés növeli a versenyképességet; Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium; 2014. február 4.