„Egyre nagyobb az érdeklődés az internetes kereskedelem iránt a mezőgazdaságban, hiszen – a más termékek esetében már jól megszokott – előnyökkel jár az ágazat szereplői számára is.
Különösen a szántóföldi növénytermesztés esetében lehet alapja a jövő sikeres gazdálkodásának az online felület, mert – a zöldség-gyümölcs ágazat helyi piacaihoz hasonlóan (ezt más néven közösségi termelésnek nevezik, szintén az internetnek köszönhető) – az értékesítési lánc rövidítéséhez járul hozzá. Ezáltal több pénz marad a termelő és a felvásárló zsebében, a világháló segítségével kiiktathatók a rendszerből a köztes adás-vételi folyamatok, így a valós piaci állapotokat ténylegesen tükröző árakat találnak az érdeklődők mondja Gerebenics István a gabonamarket.hu ügyvezetője. A rendszer további előnye, hogy a legkisebb, legfiatalabb vállalkozások számára is ugyanazokat a gazdálkodási esélyeket kínálja, melyekkel a piac legnagyobb szereplői is rendelkeznek – hangsúlyozza a szakember.
A megfelelő információhoz való eljutásban is fontos szerepe van az online jelenlétnek a mezőgazdaságban működő cégek számára. A gazdák eddig, ha eladni akartak, körbekérdezték pár helyi ismerősüket az aktuális árakról, meghallgatták a vevőjelöltek ajánlatát és ez alapján a néhány információ alapján döntöttek. Sokszor rosszul. Ezért a gabonaárak alakulását bemutató online rendszert indított a Magro.hu, a másik hazai mezőgazdasági online piactér. Mivel az árak gyorsan változnak, a gazdálkodók számára létfontosságú a pillanatnyi helyzet ismerete, mivel az információk hiányában korábban gyakran nem megfelelő döntést hoztak. Az online felület a sok esetben bonyolult adózási kérdések átlátásában is segít…”
Forrás:
A mezőgazdaságban is terjed az e-biznisz; Piac&Profit; 2013. február 20.
Lelkesen klikkelnek a gazdák; Esze Dóra; Üzletrész/Origo; 2014. február 20.