„Mostantól az ügyfelek nemcsak az eBEV portál segítségével vehetik fel elektronikus úton a kapcsolatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV). Az általános adójogi tájékoztatásra vonatkozó ügyekben a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, a 06-40-42-42-42-es számon is felvilágosítást kaphatnak az érdeklődők – derült ki a hivatal tájékoztatásából.
A NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerében olyan ügytípusok is intézhetők már, mint az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztése, egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezés, papíralapon is benyújtható, de elektronikus úton benyújtott bevallások javítása, továbbá gépjármű-forgalmazók illetékmentességének megállapításához szükséges nyilatkozat megtétele.
A rendszer használatához egyedi ügyfél-azonosító szám szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papíralapú vagy ügyfélkapun keresztül történő benyújtásával lehet kérelmezni. Eddig egyebek között a bevallási adatokkal, a papíralapú bevallás javításával, az adózói törzsadatokkal, egyedi bejelentésekkel, változásbejelentésekkel, az adózói folyószámlával, az adónemek közötti átvezetéssel, az ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, valamint az állandó meghatalmazással, jövedelemigazolással, illetve a közösségi adószámmal kapcsolatos ügyeket lehetett ezen a rendszeren keresztül intézni.”
Forrás:
Bővültek az elektronikusan intézhető adóügyek; Napi Gazdaság Online; 2014. július 14.