„Barcelona Európa tavalyi Innovációs Fővárosa, itt rendezik a világ legnagyobb mobiltechnológiai vásárát, de Barcelona a világ élvonalába szeretne tartozni a modern városfejlesztési megoldások terén is. A helyi hatóságok fejlesztési koncepciójának végcélja ezért valami, amit ők okosvárosnak neveznek.
– Úgy véljük, eddig nem gondolkodtak eleget azon, hogyan lehetne a már elérhető technológiát arra használni, hogy jobbá és könnyebbé tegyék a városlakók életét – magyarázza az okosvcáros-koncepció lényegét Antoni Vives, a város alpolgármestere. – Például az internet megváltoztatta a kommunikációt, de az életmódunkat nem. Ha már egy van egy ilyen rendkívül hasznos eszköz, mint az internet – ami tulajdonképpen a technológián keresztül új gondolkodásmódot is jelent – miért nem használjuk arra, hogy megváltoztassuk azt is, ahogy élünk?
A városban körülbelül 200, az okos-város témakörhöz kapcsolódó projekt folyik.
Fejlesztés alatt áll egy új innovációs negyed, ahol technológiai cégek kapnának helyet. A Cisco nevű tech-cég például egy műemlék épületben hozná létre a várossal közösen a Dolgok Internetének Globális Innovációs Központját.
– A techcégek szeretnek olyan helyen letelepedni, ahol újító ügyfeleket találnak, és Barcelona épp ilyen ügyfél – mondta a spanyol Cisco fejlesztési igazgatója, Juan Blanco. – Közös a víziónk arról, hogyan lehet egy város irányításában az információs és kommunikációs technológiát alkalmazni. A központ célja új megoldások kifejlesztése és tesztelése, hogy Barcelona után más városokban is bevethetők legyenek.
A Dolgok Internete a világháló fejlődésének következő nagy lépése lehet, erre a szemléletre támaszkodik számos olyan fejlesztés, amelyet a jövő városai számára terveznek ma Barcelonában.
Szintén az innovációs negyedbe költözik majd az ADOBE. Az első projekt egyfajta digitális városi üdvözlőcsomag lesz.
– Az üdvözlőcsomag lényege annyi, hogy a városba látogatók a személyazonosságuk ismerete nélkül is kategóriákra oszthatók. Ami annyit tesz, hogy valós időben tudunk számukra releváns információt átadni. Ezzel el tudjuk érni, hogy úgy érezzék, kötődnek a városhoz – mondta Carmen San Emeterio, a spanyolországi Adobe Systems digitális marketing menedzsere.
A városok versenyeznek a minőségi munkaerőért, és ehhez megfelelő életminődséget és gazdasági növekedést kell felmutatniuk: Barcelona már lépett, hogy a fejlesztések terén ne maradjon le.”
Forrás:
Digitális fejlesztésekkel előzné a többi várost Barcelona; euronews; 2015. március 23.