„A kattintás valószínűleg nem fogja egyhamar helyettesíteni a bolti vásárlás élményét. Habár az online vásárlás sok előnnyel jár, egy kutatás szerint a valódi boltok számos kulcsfontosságú dolgot nyújtanak a magyar vásárló számára az e-kereskedelemmel szemben.
Hatvan országban, élelmiszerüzletekben kapható hetvenkét termékkel kapcsolatban kérdezték meg a Nielsen munkatársai a vásárlókat, hogy milyen élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot szándékozik a vásárló online vásárolni a következő hat hónap során.
A magyar válaszadók csaknem kétharmada fontosnak tartja, hogy élelmiszerboltban szerezze be, amire szüksége van, és ezt örömmel teszi. Arányuk 1 százalékponttal nagyobb, mint a globális átlag. A magyarok többsége, 52 százaléka azt mondja, hogy élelmiszerek vásárlása kellemes bolti időtöltést jelent saját maga, illetve családja számára.
A kutatásból az is kiderül, hogy az internettől sok érdeklődő útja vezet el a valódi boltokhoz; ez gyártók és kereskedők számára azt jelzi, hogy különböző új módokon is nyerhetnek meg vevőket. Akiket például befolyásolhatnak, ösztönözhetnek arra, hogy melyik üzletet válasszák; készítsenek listát a beszerzendő árukról; hasonlítsák össze az árakat; tájékozódjanak új termékekről; gyűjtsenek információkat gyártókról és kereskedőkről; osszák meg másokkal fogyasztói tapasztalataikat a neten.
Eljött a kapcsolatrendszerben működő kiskereskedelem korszaka – állapítja meg Patrick Dodd, a Nielsen globális kereskedelmi elnöke. – Ma már a fogyasztók nem kizárólag online vagy offline veszik meg, amire szükségük van, hanem így is, úgy is. Azt a csatornát választják, amelyik legjobban megfelel az igényeiknek. Ezért a legsikeresebb kiskereskedők és gyártók összekötik a fizikailag érzékelhető világot a virtuálissal, használják az új technológiákat, vevőik elvárásait pedig ott és akkor elégítik ki, ahol és amikor azok vásárolni akarnak.”
Forrás:
Inkább boltba jár a magyar, mint hogy interneten vásároljon; HVG.hu; 2015. április 29.