„Már eddig is létező azonosságkezelési szolgáltatásainak sorába illeszkedik a POSTID portál. Postai szolgáltatásként, a vállalat céges partnerei minden, az azonosítással kapcsolatos szolgáltatásukat elvégezhetik a POSTID portál segítségével. Lehetőség van, hogy a portál szolgáltatásait integrálják saját folyamataikba. Így egy dinamikus piac alakul ki, amely a szolgáltatásként nyújtott azonosságkezelésre épül.
A POSTID azonosítók aktiválása a személyazonosság egyszeri ellenőrzésével történik. Ezt hagyományosan a postahivatalokban történő személyes megjelenéssel, vagy a levélhordó postai alkalmazottal való találkozással oldották meg. Ezek a lehetőségek 2015-ben kiegészültek digitális megoldásokkal:
- videóchat útján – az ügyfél a webkamera előtt felmutatja az arcképes igazolványát
- mobil eszköz és alkalmazás segítségével
- az új német személyazonosító kártya (intelligens kártya) és egy kártyaolvasó segítéségével.
”
Forrás:
Deutsche Post launches new POSTID portal for secure and convenient identity management; Deutsche Post; 2015. október 16.
POSTID portál (magánemberek)
POSTIDENT portál (üzleti partnerek)