„A tervezettnél szűkebb körben, lassuló tempóval zajlik az elektronikus jegy bevezetésének előkészítése a fővárosban. Az eredetileg tízezer fősre tervezett tesztüzem alig pár száz kártyával zajlik mindössze két helyszínen.
Meglehetősen szűk körben zajlik a milliárdokért bevezetni kívánt elektronikus jegy tesztelése. Az eredeti elképzelések szerint a BKV több mint tízezer dolgozóját vonták volna be a próbaüzembe, de végül csak pár száz kártyát osztottak szét a BKK munkatársai között. Ráadásul a Népszabadság információja szerint a tervezett 16 kapu helyett csupán két helyszínen tesztelik a kártyát és a programot: a BKK Rumbach Sebestyén utcai székházában, valamint a négyes metró kelenföldi megállójánál.
Így kérdéses, hogy a tesztüzem mennyire hoz majd értékelhető eredményeket a másfél millió arcképes és a kilencmillió eldobható kártya legyártásához, illetve a tesztüzem 65 év felettiekre való kiterjesztéséhez. Utóbbi egyébként máris jelentős késésben van. Az eredeti ütemterv szerint a díjmentesen utazók már a tavalyi év végén megkapták volna elektronikus kártyájukat, ám a határidőt idén tavaszra tolták ki. Az éves és havi Budapest-bérletesekre elméletileg 2016 végétől, a többi bérletesre 2017 első felétől terjesztenék ki a papíralapút felváltó elektronikus rendszert – írja a lap.
Őszre minden papíralapú bérletet plasztikkártyára kellene cserélni, és addigra állnia kellene csaknem 800 beléptetőkapunak. Ám a kapuk üzembe helyezésének időpontja már bizonyosan 2017. decemberre tolódott az év szeptemberéről…[Világgazdaság]”
—–
„A Budapesti Közlekedési Központ az elektronikus jegyrendszer bevezetése kapcsán a jogszabályoknak megfelelően jár el, a kártyakibocsátás folyamata ennek megfelelően alkalmazkodik az időközben megváltozott jogszabályi környezethez. A BKK elektronikus jegyrendszer megvalósításának határideje nem módosul, vagyis 2017. december 31.
A jogszabályi háttér – különösen a 2015. augusztus 1-én hatályba lépett személyszállítási szolgáltatásokról szóló XLI. törvény – változása miatt az elektronikus jegyrendszer végrehajtásának ütemezését felülvizsgálta a BKK Zrt., mindez a projekt befejezésének határidejét nem befolyásolja, a belső feladatok, illetve azok ütemezése változott. A tesztelés megfelel az előírásoknak, az eredeti tervekhez képest szélesebb körű és terjedelmű.
A BKK a saját elektronikus jegyrendszerét az egységes nemzeti elektronikus közlekedési kártyakibocsátásban érintett szervezetekkel egyetértésben – a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő kártyakibocsátási folyamatok kialakítása és bevezetése mellett – valósítja meg.[BKK]”
Forrás:
Elektronikus jegy: lassabban halad a tesztelés; Világgazdaság Online; 2016. január 19.
Megfelelően halad az elektronikus jegyrendszer bevezetése; Budapesti Közlekedési Központ; 2016. január 19.