A tíz évvel ezelőtti e-kormányzati fejlesztések megalapozásához született tanulmányok, illetve egy kapcsolódó későbbi kutatási jelentés részben már a magyar e-közigazgatás történetéhez tartoznak. Témájuk az integrált ügyfélszolgálat, módszertani segédlet az ügyfelek szempontjainak beemeléséhez a szolgáltatástervezés során. De az egykori feltételekhez, törekvésekhez kapcsolódó történeti érdekességen túl azért lehet most is hasznosítható relevanciájuk: „Az élethelyzet tudásbázis kialakításához (e-government CRM, de bármilyen privát CRM) szükséges metodológia. Ebből megérthető a folyamatok felmérésének lépései, információ tartalma, a kialakítandó struktúra, a szükséges taxonómia.”
Forrás:
Élethelyzet tudásbázis kialakításának módszertana; Nagymajtényi Gábor, 2006-2007.
Ügyfelek élethelyzeteinek és ahhoz tartozó problémáinak feltárása és megoldási javaslatok megfogalmazása Kutatási Jelentés; Varga Péter; Millefolium Kft.; 2012. július 18.
Integrált Közigazgatás Ügyfélszolgálat programra vonatkozó Megvalósíthatósági Tanulmány; EKK; 2007. április 30.