„Csütörtöki ülésén megvitatta a közgyűlés a helyi járatú közlekedés működtetéséről szóló közszolgáltatási szerződést. A regionális BVolán társasággal fennálló megállapodás kiegészítése a közszolgáltatási tevékenységgel összefüggő jogok és kötelezettségek meghatározása, azon belül is a költségtérítés és annak elszámolásának változása miatt vált szükségessé – mutatott rá az előterjesztő, Habis László polgármester.
Az egyhangú szavazás eredményeképpen elfogadottak szerint: annak érdekében, hogy a közszolgáltatás folyamatosan fenntartható és zavartalanul működő lehessen, a szolgáltató minden év november 30-ig írásban jelzi az önkormányzatnak a következő üzleti évben szükséges költségtérítés összegét. A költségtérítés pedig negyedévente történik. Magát a kontraktust 2018. december 31-ig hosszabbította meg a grémium.
– Ki kell dolgoznunk a fenntartható mobilitási tervet, amihez utasszámlálás és az utasok megkérdezése is hozzátartozik. Az is fontos kérdés, miként lehet környezetbarátabbá tenni a városi közlekedést – mondta Habis László.
A napirendhez hozzászóló Komlósi Csaba (LMP) képviselő azt firtatta, várható-e Egerben az utastájékoztató rendszer modernizálása, esetleg egy mobilapplikáció lesz-e. Császár Zoltán (független) arra kíváncsi, van-e a cégnél olyan továbbképzés, ami a sofőrök segítőkészségét fejleszti.
A polgármester válasza szerint a mobilitási terv és a „smart city/okos város” terv éppen arról szól, hogy a városi közszolgáltatásokat olyan újítások segítsék, mint például egy mobilapplikáció. Kelemen Imre, a volán társaság területi igazgatója elmondta: folyamatosan képzik a gépkocsivezetőket, most éppen a mozgáskorlátozott, csökkentett látóképességű utazók segítéséről szól az oktatás, de konfliktuskezelési képzést is tartanak.”
Forrás:
Jön: smart city és mobilapplikáció; HEOL.hu; 2016. október 29.