„A Government Technology összefoglalót tett közzé az Egyesült Államok közigazgatásában – főleg helyi szinten – alkalmazott csevegőrobotokról, azok használatának növekvő trendjéről. Az államok, megyék vagy települések kormányzatai, önkormányzatai által használt automatikus csevegőplatformok többsége egyelőre egyszerű alkalmazás, de találunk köztük összetett, kifinomult megoldásokat is.
A Kansas City önkormányzatánál üzembe állított csevegőrobot fejlesztői tudatosan alkalmazták azt a megközelítést, hogy nem egy „szuperintelligens és bámulatos”, véglegesre kidolgozott csevegőplatformot akarnak megalkotni első lendületre, hanem egy olyan, viszonylag egyszerű alkalmazást, amelyet használat közben, a használat során gyűjtött tapasztalatok alapján, a felhasználók bevonásával fejlesztenek, közösen tervezve a fejlesztés jövőbeli irányát. Ez jelenleg egy olyan Facebook-alkalmazást jelent, amely segít a felhasználóknak minél jobban kiaknázni a nyíltadat-portál használatában rejlő lehetőségeket. A tapasztalat ugyanis azt mutatta, hogy bár a város már évekkel ezelőtt elindított nyíltadat-programját, egy átlagos felhasználónak nehezére esett az elérhető információk közötti navigáció, az adatok keresése és felhasználása. Ebben most csevegőrobot segít, amely a leggyakrabban felmerült kérdésekre ad válaszokat a felhasználóknak, munkájukat segítve és időt takarítva meg nekik.
Az egyszerű megoldások közé tartoznak azok a csevegő platformok, amelyek lehetővé teszik az ott élőknek annak jelentését, hogy ha kátyút látnak valahol az úton vagy más hiányosságot észlelnek. Vagy az olyan kérdezz-felelek megoldások, ahol a felhasználó által feltett kérdésre a robot az önkormányzat web-oldalát böngészi át villámgyorsan, és fogalmazza meg válaszát az alapján. Még a legegyszerűbb megoldásoknak is megvan az az előnye, hogy a hivatali munkaidőtől függetlenül működnek, és növelik az elkötelezettséget az önkormányzatok és az általuk képviseltek között – mindezt alacsony költségen és nagy hatékonysággal.
Van már példa ugyanakkor összetettebb alkalmazásokra is. Missisippi állam csevegőrobotja a kormányzat weboldaláról egyetlen, csevegős ikonra kattintással elérhető, és lehetővé teszi akár az online fizetést is. Los Angelesben az üzleti életet segítő ’Business Assistance Virtual Network’ folyamatait támogatja csevegőrobot, amely a szellemes ’City Hall Internet Personality (Chip)’ nevet kapta. A robot a nap 24 órájában a látogatók rendelkezésére áll, naprakész információkat biztosítva a város üzleti életéről és a releváns háttérinformációkról, de alkalmas nyomtatványok kitöltésére vagy email-értesítések igénylésére is.”
Forrás:
Rise of the Government Chatbot. Increasingly diverse group of public agencies are deploying automated chat platforms to assist users online; Zack Quaintance; Government Technology; 2017. augusztus 4.
Lásd még: Los Angeles, Microsoft Unveil Chip: New Chatbot Project Centered on Streamlining; Theo Douglas; Government Technology; 2017. május 3.
Citibot
MISSI: Chatbot; Mississippi
Chatbots move public sector toward artificial intelligence; Kevin C. Desouza, Rashmi Krishnamurthy; Brookings; 2017. június 2.
How the City of LA serves citizens with Chip the chatbot; Microsoft in Business Team; Microsoft; 2017. július 14.