„Gazdaságunk egészét áthatja az internet, mégsem használjuk ki úgy, ahogy lehetne – így lehetne összefoglalni a Barcamp Budapest előadásainak tanulságát. Hiába van meg az igény a felhasználók részéről, hogy még az olyan tradicionális dolgokat, mint a könyv vagy akár egy kőműves, elérhessék a neten, a szolgáltatók valahogy nem élnek ezzel a lehetőséggel. Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezetője ugyan már a Web 3.0-ról vizionált előadásában, jelezve, hogy a konvergencia, a mobilitás és az interaktivitás elérte a kritikus tömeget, mégis az derült ki, hogy a cég bevételeinek többsége változatlanul a hagyományos szolgáltatásokból származik.
…
A felfedezetlen internetre mutatott rá Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank és Heal Edina, a Google Magyarország képviselője. Közös akciójukat „Neten a cégem” fantázianévvel azért indították el, mert felméréseik szerint a magyar kisvállalkozások 57%-a egyáltalán nem található meg a neten, sőt 45%-uk még akkor sem indítana online jelenlétet, ha az ingyen lenne. Pedig a magyar internethasználók 88%-a bármilyen termék vagy szolgáltatás vásárlása előtt tájékozódik ezen a csatornán.
…
Az esemény végén a hallgatók hét start-up vállalkozás képviselőjét hallgathatták meg, akik a zsűri előtt próbálták meg bizonyítani, ötletük piac- és életképességét. A prezentációkban rögtön szembetűnt az, hogy a cégek képviselői képtelenek az üzleti döntéshozók nyelvén kommunikálni. ”
Forrás:
Közösségek a neten – kitörési lehetőség a vállalkozásoknak?, IT café, 2011. március 31.