„A Kitchen Budapest, a Ludwig Múzeum, a Magyar Képzőművészeti Egyetem, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem és további partnerek együttműködésében valósul meg Magyarországon Herbert Marshall McLuhan 100. születésnapját ünneplő eseménysorozat.
Az európai eseménysorozat létrehozója a Transmediale, McLuhan in Europe 2011. A kulturális együttműködések, így a magyarországi események célja, hogy a kanadai média és kommunikáció-teoretikus gondolatait, fogalmait újragondolja, aktualizálja, vagy éppen kortárs kulturális projektekben valósítsa meg.
…
Globál lokál – Janus arcok a kommunikáció világában
Helyszín: Trafó Kortárs Művészetek Háza
Dátum: április 10. (csütörtök) 18ó
Egy induló beszélgetés-sorozat első állomásán arról beszélgetünk, hogy milyen hatással van a Facebook-Google-Youtube jelensége az internet lokális tartalmaira? Hogyan befolyásolja az adatok, információk, hírek sokaságát, szelektálását, terjedését és feldolgozását. Asztalra kerül a tartalom és a platformok viszonya, hogy a jelenlegi internetes közösségi hálózatok hogyan változtatták meg az egyes médiumokat korábban jellemző viszonyrendszerét.
…
„Ha minden ilyen flottul menne”
Kerekasztal-beszélgetés:
Dátum: április 21. (csütörtök) 18ó
Helyszín: Műcsarnok
„Ha minden ilyen flottul menne” – Marshall McLuhan és a Wikipedia, avagy a közösségi alkotás és territoriális viszonyok.Kerekasztal beszélgetés Nina Czeglédy vezetésével.
A beszélgetés tárgyát elsősorban Marshall McLuhan elképzelései és a globális kommunikáció, informatika rohamos fejlődése képezi. Szó lesz a McLuhan által alkotott és a Wikipédia alapját képező, a közösségi alkotással összefüggésbe hozható „Global Village” (világfalu) fogalmába, valamint elméleteiről, jelenlegi jelentéséről, értelmezéséről és napjainkra kifejtett hatásáról.
…
Kutatás a mozgóképes tartalmak használatáról
Helyszín: Kitchen Budapest
Ideje: Március 30-május 31.
Óvodások, tinédzserek és idős korúak körében végzett video-etnográf kutatás a mozgóképes tartalmak használatáról, azaz elektromos, digitális eszközök mindennapi használatáról és a velük való kapcsolatukról kérdezzük a kutatás résztvevőit, majd egy többlépcsős workshop-sorozaton keresztül értelmezzük, feldolgozzuk az eredményeket.A kutatás különlegessége, hogy minden egyes korcsoport esetében a saját élethelyzetéhez illő eszköztárat használunk. A kutatás egyik lehetősége, hogy az ötletekből prototípus, vagy termék készül, és azt is tervezzük, hogy eredményeinket egy interakítv köztéri installációban is bemutatjuk.”