„Megtartotta idei második ülését a Fővárosi Államigazgatási Kollégium, ahol bemutatkozott Budapest Főváros Kormányhivatalának két új szervezeti egysége, de szó volt a kiemelt beruházásokról, a közigazgatás korszerűsítéséről és a 2018 januárjától életbe lépő jogszabályváltozásokról is.
György István kormánymegbízott köszönetet mondott a kormányhivatal munkatársainak az elmúlt időszakban bekövetkező feladat- és hatáskörbővüléssel járó feladatok hatékony ellátásáért, illetve a nyári Vizes Világbajnoksággal kapcsolatos hatósági eljárások eredményes elvégzéséért.
Budapest kormánymegbízottja, a kollégium elnöke hangsúlyozta, hatalmas munka áll a kormányhivatal munkatársai mögött, hiszen több alkalommal is jelentősen bővültek hivatal feladat- és hatáskörei az elmúlt időszakban.
„Büszke vagyok arra, hogy a FINA világbajnoksággal kapcsolatos kiemelt beruházások és más hatósági eljárások kapcsán is helytállt a kormányhivatal – köszönte meg a kormányhivatalban dolgozó állami tisztviselők munkáját György István. A kormánymegbízott arról is beszélt, hogy 2017 első tíz hónapjában többen fordultak meg a budapesti kormányablakokban, mint a főváros összlakossága: január és október között közel 2,12 millió ügyfelet szolgáltak ki. Kiemelte, a Kormány, az Országgyűlés, a Miniszterelnökség és a kormányhivatal is azon dolgozik, hogy és a kormányhivatalokat fejlesszék, a munkatársakat folyamatosan képezzék és a közigazgatás rendszerét korszerűsítsék, hogy ezek az állampolgárok mindennapi életét minél inkább megkönnyítsék, szolgálják.
A kormányhivatalba a 2017-es integráció eredményeként csatlakozott szervezeti egységek közül kettő mutatkozott be az ülésen: a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály tevékenységeit Katócs Péter, a Közlekedési Főosztály – amely feladatai a korábbi Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kerültek a kormányhivatalhoz – tevékenységeit pedig Bíró József főosztályvezetők ismertették. A 2018-as jogszabályváltozásokról Oláh József, a Jogi és koordinációs főosztály munkatársa beszélt, a szintén újdonságnak számító E-papír szolgáltatásról pedig Pándi Boglárka osztályvezető (NISZ) tartott előadást.
A Közigazgatás Korszerűsítési Munkacsoport 2017. évi tevékenységét Domokos Péter főigazgató ismertette, Budapest Főváros Kormányhivatala közszolgálati ellenőrzéseinek tapasztalatait pedig Hunyadi-Barta Zsuzsa, a Humánpolitikai főosztály vezetője foglalta össze. Sersliné Kócsi Margit állami főépítész a fővárosi kiemelt beruházásokkal kapcsolatos érdekességekről és aktualitásokról számolt be. További két munkacsoport is megtartotta beszámolóját: a Hatósági Igazgatási Munkacsoport idei munkájáról Józsa Fábián, a Jogi és Koordinációs főosztály vezetője, az Igazságügyi és Szociális Munkacsoport idei tevékenységéről pedig Pálvölgyi Ákos, a Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály vezetője beszélt.”
Forrás:
Megtartotta idei második ülését a Fővárosi Államigazgatási Kollégium; OrientPress; 2017. november 30.