Skip to main content
közigazgatás: magyar

Gazdaságos és ügyfélbarát közigazgatás a cél

Szerző: 2011. május 13.No Comments

„Négy hónap alatt háromezer ügyfél kereste fel a megyei kormányablakot. A visszajelzések kedvezőek: az ott dolgozók kivívták az ügyfelek elismerését. Erről a szakminisztérium államtitkára is meggyőződhetett mai, szolnoki látogatásán. Szabó Erika elmondta: két éven belül kiépül az egyablakos ügyintézés rendszere, azaz a járási kormányhivatalok átveszik az okmányirodák feladatait is.

Gyomorgörcsmentes ügyintézést szeretne megvalósítani a kormányprogramban “A szolgáltató állam” fejezetben megfogalmazott elvek mentén a kabinet. Vagyis az ügyfélbarát közigazgatást meghonosítani. Egy, a közelmúltban végzett közvéleménykutatás szerint a megkérdezettek harmadát érte már valamilyen sérelem ügyintézés során. Ezen is változtatnának a megyei kormányhivatalok által üzemeltetett kormányablakok. Azzal együtt, hogy a tizennégy szakigazgatási szerv működésében a puritán, takarékos államigazgatást is megvalósítanák.A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e szakterületért felelős államtitkára ma a megyei kormányhivatal ágazati vezetőivel egyeztetett. Szabó Erika történelminek nevezte azt az átalakítást, amelyet a Navracsics Tibor vezette minisztérium elkezdett a hazai közigazgatás területén. Azaz például a mostani okmányirodák feladatát is átveszik. A járási rendszer kiépítése 2012 végére fejeződik be. Az 1983 végén felszámolt közigazgatási rendszert 136 járás alkotta, ma 250 okmányiroda működik- gyakorlatilag kistérségi szinten. Az államtitkár szerint az új járások száma e kettő között lesz. Ám hogy hány járás lesz, mekkora lesz egy- egy járás, melyik település lesz a székhelye, az előkészítés alatt áll.”

Forrás:
Gazdaságos és ügyfélbarát közigazgatás a cél, Szolnoktv, 2011. május 12.