„Megjelent a Digitális Jólét Program online magazinja, a Digitális Krónika, amely hétről-hétre bemutatja a koronavírus-járványra adott aktuális nemzetközi digitális válaszokat.
A KÖRKÉP rovat egy-egy égető témát jár körbe a világ legfontosabb jó gyakorlatainak összehasonlításával,a FÓKUSZ rovat pedig egy-egy jelentős beavatkozást elemez részletesen, melyek Magyarország számára adaptálhatóak vagy tanulságosak lehetnek.
A hetilap első számából kiderül például, hogy milyen digitális megoldásokat „vetett be” India, az Egyesült Királyság, Portugália vagy éppen Németország a járvány okozta gazdasági és társadalmi károk enyhítésére. Az egyik cikk szerint a francia kormány WhatsApp chatboton keresztül biztosítja az állampolgárok számára a koronavírus-járvány kapcsán felmerülő kérdések megválaszolását. Hasonló megoldást alkalmaz már sikerrel Szingapúr, Ausztrália, az Egyesült Királyság, valamint Németország is.
A KÖRKÉP rovat az egyéni adatok elemzésére világít rá, megjegyezve, hogy ezen megoldások nem csupán a kormányzati döntéshozatal támogatásában, hanem az egészségügyi ellátórendszerek működésében is teret nyertek az elmúlt hetekben. Ugyanakkor az ilyen technológiák számos problémát is felvetnek például a személyes adatok védelmére vonatkozó garanciák, valamint a vírussal szembeni védekezés társadalmi igényének összeegyeztethetősége, szükségessége és arányossága terén. A kérdést ázsiai országok gyakorlatainak bemutatásával járják körbe, így kiderül, hogy milyen az állami hozzáállás az adatok védelméhez Tajvanon, Szingapúrban vagy Dél-Koreában.
A kitekintés mellett a Digitális Krónikában regionális példák is terítékre kerülnek. Szlovákiában például az állami egészségügyi hatóság a mobiltelefon helymeghatározási adatait felhasználhatja annak nyomon követésére, hogy a koronavírussal fertőzött polgárok hol tartózkodnak és kivel találkoztak. Csehországban pedig adatvédelmi és információ-elemzési oldalról is kiegyensúlyozott megoldást alkalmazva, április 6-án kezdték meg az intelligens karantén rendszer tesztelését, amely a megfertőzött emberek beleegyezésével a mobiltelefonjaik és bankkártyáik elektronikus nyomai alapján állapítja meg, hogy kivel találkozott az illető az utolsó öt napban.
A Digitális Krónika első lapszáma itt olvasható teljes terjedelmében.”
Forrás:
Megjelent a Digitális Krónika első száma; Digitális Jólét Program; 2020. április 21.
„Megjelent a Digitális Jólét Program (DJP) online magazinja, a Digitális Krónika második száma, amely a különböző államok által a koronavírus-járványra adott válaszokat elemzi.
A magazin 7 nap – 7 digitális válasz rovatában ezúttal Lengyelország, Portugália, Ausztria, Szlovénia, Kanada, Bulgária és Észtország szerepelnek. Míg a Körkép rovat a közösségi összefogás szervezésével, az ezt segítő digitális megoldásokkal és a koronavírus-járvány társadalmi és gazdasági kihívásainak kezelésével foglalkozik. A Fókuszban a járvány agráriumra és technológiára gyakorolt hatását járják körbe. A Krónika pedig izgalmas és innovatív kezdeményezésekről ad hírt.
A DJP Observatory Team által készített hetilap második számából többek között az is megtudható, hogy milyen, a távoktatást segítő programokat használnak, illetve vezetnek be a tervek szerint a jövőben Lengyelországban, Portugáliában vagy Ausztriában.”
Forrás:
Megjelent a DJP online hetilapja, a Digitális Krónika második száma; Digitális Jólét Program; 2020. április 23.